۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۳
انقلابی دیگر در قابلیت‌های هوش مصنوعی:

امکان تشخیص سنجش سلامت روان مبتلایان به سرطان از روی حرکات چشم

ایتنا- دانشمندان موفق به ساخت هوش مصنوعی ویژه ای شده‌اند که ‌می‌تواند از روی حرکات چشم بیماران مبتلا به سرطان میزان سلامت روان آنها را بسنجد.
هوش مصنوعی سلامت روان مبتلایان به سرطان را می‌سنجد
دانشمندان موفق به ساخت هوش مصنوعی ویژه ای شده‌اند که ‌می‌تواند از روی حرکات چشم بینران مبتلا به سرطان میزان سلامت روان آنها را بسنجد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، سلامت روان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تحقیقات جدید در این باره حاکی از آن هستند که هوش‌ها مصنوعی ‌می‌تواند به تشخیص این مولفه مهم در افراد تحت درمان‌های شدید کمک کند. محققان به این منظور به تولید ترکیبی از الگوریتم‌های یادگیری عمیق پرداخته‌اند که از ردیابی چشم به منظور سنجش سلامت روان بیماران مبتلا به سرطان پس از جراحی استفاده ‌می‌کند.
 
در حالت ایده آل این هوش مصنوعی زمانی که انسان از تشخیص اولیه افسردگی یا اضطراب در این بیماران باز ‌می‌ماند، ‌می‌تواند با تشخیص به موقع بسیاری از مشکلات مرتبط با سلامت روان او را حل کند. این سیستم از ترکیبی از یک شبکه عصبی کانولوشن و الگوریم‌های طولانی حافظه کوتاه مدت به منظور مطالعه حرکات چشم بیمارانی که از عینک‌های ردیاب استفاده ‌می‌کنند، بهره مند ‌می‌شود.
 
هوش مصنوعی یاد شده از نحوه زل زدن و داده‌های موقعیت مردمک به دست آمده از این عینک ها برای تشخیص میزان احتمال فرد به اضطراب یا سایر اختلالات تهدید کننده سلامت روان استفاده ‌می‌کند. در صورتی که وجود چنین احتمالی در بیماری تایید شود، او برای انجام مراحل مقدماتی دیگر نظیر پر کردن پرسشنامه‌های روان شناسی فرا خوانده ‌می‌شود.
 
 
 
نتایج اولیه به دست آمده از این هوش مصنوعی بسیار امیدوار کننده بود و دقت 93.8 تا 95 درصدی آن بر اساس نوع تست تایید شد. گزارش‌های به دست آمده خبر از آن دارند که در حال حاضر در این مطالعه تنها 25 فرد مورد بررسی قرار گرفته‌اند که نمونه بزرگی به حساب نمی آید و برای اطمینان از قابل اعتماد بودن این سیستم تحقیقات بیشتری لازم است.
 
علاوه بر این در انجام آزمایش‌های یاد شده فرض بر این گرفته شده است که بیمار با دانستن این نکته که ماشین هایی که به او متصل شده‌اند ‌می‌توانند حرکات چشمش را بخوانند کاملا راحت است. با این حال این شرایط ممکن است در دنیای واقعی روی بیماران دیگر تکرار نشود.
 
با این حال اگر مظالعات پیشرفته تر نیز این نتایج اولیه را تایید کنند ‌می‌توان نتیجه گرفت که هوش مصنوعی برای صنعت سلامت بیسار مفید خواهد بود. بیماران ‌می‌توانند به راحتی در خانه استراحت کرده و پزشکان نیز ‌می‌توانند در عین حال سلامت روان او را از محیط کارشان رصد کنند. علاوه بر این تمرکز پزشکان ‌می‌تواند روی بیمارانی که احتیاج بیشتری به تقویت روحیه دارند متمرکز شود.
 
کد مطلب: 63509
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام