۱
۱
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۱۰
فیس بوک به‌شدت اسناد وال‌استریت‌ژورنال واکنش نشان داد:

فیس‌بوک به مسائلی که در این پلتفرم به کاربران صدمه می‌زند بی‌اعتناست

ایتنا - وال‌استریت‌ژورنال مجموعه جالبی از اسناد درز کرده از فیس بوک را منتشر کرد که نشان می‌دهد مدیران این شرکت چقدر در واکنش نشان دادن به مسائل شناخته شده در پلتفرم‌هایش که به کاربران آسیب می‌رسانند کند بوده‌اند.
فیس‌بوک به مسائلی که در این پلتفرم به کاربران صدمه می‌زند بی‌اعتناست
فیس‌بوک به گزارش‌های اخیر منتشر شده توسط وال‌استریت‌ژورنال به شدت واکنش نشان داد؛ این نشریه به تازگی مجموعه جالبی از اسناد درز کرده از فیس‌بوک را منتشر کرده که نشان می‌دهد مدیران این شرکت چقدر برای واکنش نشان دادن به مسائل شناخته شده در پلتفرم‌هایش که به کاربران آسیب می‌رسانند کند بوده است.
نیک کلگ، نایب رییس فیس بوک در امور جهانی، در یک پست بلاگ این شرکت گفت که این مطالب حاوی «مشخص‌سازی‌های نادرست تعمدی» و «انگیزه‌های به شدت نادرست انتساب‌داده‌شده به مدیران و کارکنان فیس‌بوک» بوده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیر، وال‌استریت‌ژورنال، با اشاره به اسناد داخلی که دربرگیرنده گزارش‌های تحقیقاتی، بحث‌های کارکنان در محیط آنلاین، و پیش‌نویس ارائه‌ها به مدیریت ارشد بوده است، گفت که محققان فیس‌بوک بارها و بارها زنگ‌های هشدار را درباره «اثرات منفی این پلتفرم» به صدا در آورده‌اند، ولی مدیران ارشد این شرکت این هشدارها را نادیده گرفته‌اند.

این اسناد همچنین فاش ساخت که تحقیقات نشان می‌داد که اینستاگرام چقدر می‌تواند برای سلامت روانی نوجوانان مضر باشد، اینکه مدیران اجرائی فیس‌بوک برای نگرانی‌های کارکنان درباره گزارش‌های استفاده قاچاقچیان انسان در کشورهای در حال توسعه چاره‌جویی نکردند، و اینکه فیس‌بوک رویکرد اغماضی در قبال برخی از کاربران عالی‌رتبه و شاخص که قوانینش را نقض می‌کنند داشته است.
 
کلگ گفت که با اینکه پاسخگو دانستن فیس‌بوک درباره اینکه چگونه با مسائل مضر برخورد می‌کند کاملا انتظار معقولانه‌ای است، ولی گزارش وال‌استریت‌ژورنال گزیده دستچین شده‌ای از متریال درزکرده را برای ایجاد «یک نظرگاه نامتوازن از واقعیت‌های گسترده‌تر» استفاده کرده است.
 

کلگ گفت: «در کانون این سری خبرها یک اتهام وجود دارد که مشخصا نادرست است: اینکه فیس‌بوک تحقیقات انجام می‌دهد و سپس، در صورتی که یافته‌های آن مطلوب نظر این شرکت نباشد، به صورت سیستماتیک و عامدانه آن را نادیده می‌گیرد».
 
وی در ادامه افزود: «با هر تحقیق، ایده‌هایی برای بهبود وجود خواهد داشت که برای پیگیری موثر هستند و ایده‌هایی که در آنها مصالحه‌ها در برابر دیگر ملاحظات مهم بدتر از رفع اشکال پیشنهادی هستند. این واقعیت که هر ایده‌ای که یک محقق مطرح می‌کند توسط شرکت به اجرا در نمی‌آید به این معنا نیست که تیم‌های فیس‌بوک به طور مداوم طیفی از بهبودهای مختلف را در نظر نمی‌گیرند».
 
کد مطلب: 66190
برچسب ها: فیس بوک
نام شما
آدرس ايميل شما


ناشناس
feedback
Iran, Islamic Republic of
فیسبوک فقط به یک چیز بی اعتنا نیست و آن نقد صهیونیستهاست . من یک جمله کوتاه علیه جنایات صهیونیستها در فسیبوکنوشتم الان نزدیک بیستروز است فیسبوک اجازه پست و کامنت گذاشتن را از من گرفته . باز هم با کمالوقاحت دم از آزادی بیان و دموکراسی میزنند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام