۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۳
عکس روز ناسا

صورت فلکی کژدم با دید بهتر

ایتنا - این تصویر دیجیتالی پیشرفته، خیلی از ویژگی‌های جالب را نشان می‌دهد. سمت راست تصویر، بخشی از صفحه کهکشان راه شیری خود ماست. در این عکس ابرهای عظیمی از ستارگان درخشان و همینطور رشته‌های درازی از غبار تیره قابل مشاهده هستند.
صورت فلکی کژدم با دید بهتر
اگه صورت فلکی کژدم واقعاً با چشم غیرمسلح تا این حد خوب به‌نظر میرسد، شاید افراد بهتر بتوانند آن را به خاطر بسپارند. این صورت فلکی معمولاً با چند ستاره درخشان و در صورت فلکی زودیاک شناسایی می‌شود؛ اما به ندرت مشخص است و به چشم می‌آید. ولی برای به دست آوردن یک تصویر دیدنی مثل این عکس، به یک سری ملزومات نیاز داریم؛ مثل یک دوربین خوب، آسمان تاریک و پردازش پیشرفته تصویر.
  
نوارهای گرد و غبار تیره موسوم به «رودخانه سیاه» هم در سمت چپ عکس دیده می‌شوند که به‌سمت بالا در حرکتند. چندین ستاره درخشان در سمت چپ عکس هم بخشی از سر و پنجه کژدم را تشکیل می‌دهند که شامل ستاره درخشان آنتارس هم هستند.

در این تصویر جالب که عکسبرداری آن ۱۷ ساعت طول کشیده، سحابی‌های گسیل قرمز، سحابی‌های بازتابی آبی و رشته‌های تیره هم قابل مشاهده‌اند. صورت فلکی کژدم در اواسط سال بعد از غروب آفتاب به طور نمایان در آسمان جنوبی ظاهر می‌شود.
 
کد مطلب: 65901
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام