۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۳
عکس روز ناسا

سایه تیغه روتور آسیب دیده بالگرد اینتگریتی

ایتنا - اینتگریتی تاریخ‌ساز در طول بیش از هزار روز کاوش در مریخ که از حد انتظارات فراتر بود، به عملیات پرواز خود پایان داد. بالگرد مریخ اینتگریتی که با نام مستعار جینی نیز شناخته می‌شود، اولین وسیله‌ای بود که در روز ۱۹ آوریل سال ۲۰۲۱ به پرواز کنترل‌شده و قدرتی در سیاره‌ای دیگر دست یافت.
سایه تیغه روتور آسیب دیده بالگرد اینتگریتی
در روز ۱۸ ژانویه سال ۲۰۲۴، بالگرد خودگردان اینتگریتی طی هفتاد و دومین پرواز خود در جوّ رقیق مریخ، تا ارتفاع ۱۲ متر (۴۰ فوت) بالا رفت و به مدت ۴٫۵ ثانیه بر فراز سیاره سرخ در حالت معلق قرار گرفت. اما فرود هفتاد و دوم اینتگریتی بسیار سخت بود و در حین فرود، تماس آن با مریخ‌نورد Perseverance در حدود یک متر بالاتر از سطح مریخ قطع شد. اینتگریتی توانست این تصویر را پس از برقراری مجدد تماس بگیرد.
 
در تصویر برگزیده امروز ناسا سایه یکی از تیغه‌های روتور اینتگریتی دیده می‌شود که احتمالاً در هنگام فرود آسیب دیده است. به همین خاطر اینتگریتی تاریخ‌ساز در طول بیش از هزار روز کاوش در مریخ که از حد انتظارات فراتر بود، به عملیات پرواز خود پایان داد. بالگرد مریخ اینتگریتی که با نام مستعار جینی نیز شناخته می‌شود، اولین وسیله‌ای بود که در روز ۱۹ آوریل سال ۲۰۲۱ به پرواز کنترل‌شده و قدرتی در سیاره‌ای دیگر دست یافت.
 
گفتنی است که قبل از پرتاب، یک قطعه کوچک از بال چپ پایین هواپیمای Flyer 1 برادران رایت که اولین هواپیما برای رسیدن به پرواز کنترل‌شده و نیرومند روی سیاره زمین به شمار می‌رود، در قسمت زیرین پنل خورشیدی Ingenuity قرار گرفت.

 
کد مطلب: 77233
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام