۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۲

رونمایی از جدید‌ترین نسخه ویندوز در تاریخ 24 ژوئن

ایتنا- مایکروسافت اظهار داشته است که در تاریخ 24 ژوئن و در قالب مراسمی با میزبانی ساتیا نادلا از نسخه جدید سیستم عامل ویندوز رونمایی خواهد کرد.
رونمایی از جدید‌ترین نسخه ویندوز در تاریخ 24 ژوئن
شرکت مایکروسافت به تازگی اظهار داشته است که در تاریخ 24 ژوئن و در قالب مراسمی با میزبانی ساتیا نادلا از نسخه جدید سیستم عامل ویندوز رونمایی خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که از نسخه جدید سیستم عامل ویندوز را در تاریخ 24 ژوئن رونمایی خواهد کرد. این کمپانی در ادامه دعوتنامه‌های مرتبط با این مراسم رونمایی را به اصحاب رسانه ارسال کرده و در آن مدعی شده است که ساتیا نادیا به عنوان مدیر ارشد اجرایی و پانوس پانای به عنوان مدیر ارشد محصولات این مراسم را میزبانی خواهند کرد.
 
نادیا در کنفرانس بیلد امسال اظهار داشت که چند ماه گذشته را صرف تست سیستم عاملی جدید کرده است. او افزود: «ما امروز برای هر توسعه دهنده ویندوز فرصت بیشتری ایجاد می‌کنیم و هر سازنده‌ای برای ساخت و توضیح و درآمدزایی نرم‌افزارها به دنبال پلتفرم بازترین، جدید‌ترین و خلاقانه ‌ترین پلتفرم است را پذیرا می‌شویم.»
این ادعای نادیا به شایعاتی در رابطه با به‌روزرسانی ویندوز استور و ارائه راحت‌تر نرم‌افزارها به مشتریان صحه می‌گذارد.
 
اعلام رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل ویندوز به نوعی با خبر توقف توسعه ویندوز 10X که در ابتدا برای دستگاه‌های مجهز به دو صفحه نمایش طراحی شده بود، همزمان شده است. سال گذشته این کمپانی تمرکز ویندوز 10X را به منظور ایجاد رقیبی قدرتمند‌تر برای سیستم عامل کروم به روی دستگاه‌های تک صفحه نمایشی متمرکز کرد. هم اکنون مایکروسافت برنامه دارد که برخی از قابلیت‌های این سیستم عامل را برای ویندوز 10 عرضه کند.
 
 
 
اما سوال اینجاست که مایکروسافت پس از ویندوز 10 به کجا خواهد رفت؟ این سیستم عامل در زمان عرضه‌اش در سال 2015 به نوعی ترکیبی از بهترین قابلیت‌های ویندوز 7 و  8 بود. این سیستم عامل میراث‌دار دسکتاپ تمیز ویندوز 7 و قابلیت‌های صفحه نمایش لمسی ویندوز 8 بود.
همچنین این سیستم عامل نشان داد که مایکروسافت تحت هدایت نادیا که در سال 2014 به سمت مدیر ارشد اجرایی رسیده بود، تا چه حد تغییر کرده است.
 
علاوه بر این، او اعلام کرد که ویندوز 10 برای یک سال رایگان خواهد بود و همین سیاست نشان دهنده این بود که مایکروسافتی که برای هر نسخه از سیستم عامل ویندوز رقمی را درخواست می‌کند، تا چه حد مشتری‌مدار‌تر شده است.
نادلا با انجام این کار کاربران را تشویق کرد که از ویندوز 7 و 8 به ویندوز 10 مهاجرت کنند و این سیستم عامل برای توسعه دهندگانی که به دنبال ساخت نرم‌افزارهای مدرن‌تر بودند ماندنی‌تر شد.
 
از دید ناظران، این احتمال وجود دارد که مایکروسافت بسیاری از ویژگی‌های دو صفحه نمایشی ویندوز 10X را برای سیستم عامل جدید خود عرضه کند و از این طریق تولید کنندگان را به ساخت کامیپوترهای دو صفحه نمایشی ترغیب کند.
این کمپانی همچنین به وضوح نیازمند پشتیبانی ویندوز از دستگاه‌های ARM است تا از این طریق بتواند با بزرگ ‌ترین رقیب خود یعنی اپل رقابت همپایی داشته باشد.
 
کد مطلب: 65149
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام