۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴

نگاهی به ویژگی‌های آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10

ایتنا - با توجه به مشکلاتی که قبلا در آپدیتهای ویندوز رخ داده‌ند، اکنون احتمالا بهتر باشد که بکاپ‌گیری از کامپیوترتان را پیش از انجام این آپدیت انجام دهید.
نگاهی به ویژگی‌های آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10
دو ماه دیگر تا پایان این سال میلادی پردردسر باقیست و مایکروسافت طبق معمول این مقطع از سال یک آپدیت عمده برای ویندوز 10 منتشر کرده است.
این آپدیت مشخصا لقب 20H2 به خود گرفته است که نشان می‌دهد مربوط نیمه‌ای دوم سال است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از سایت اسلش‌گیر، این ویرایش جدید بیش از آنکه قابلیت‌های چشمگیری افزوده باشد، به اصلاح‌ها و مرتب کردن ظاهر کار پرداخته است، یا حداقل اینکه قرار بوده که اینطور باشد.
با این حال، تغییرات قابل توجهی نیز در ویندوز 10 20H2 رخ داده است، از جمله ادامه تلاش‌های مایکروسافت برای هر چه پرکاربردتر کردن مرورگر اج.
 
آپدیت اکتبر ویندوز 10 اکنون Microsoft Edge را نصب می‌کند حتی اگر شما آن را نخواهید.
همچنین، شما قادر به حذف (uninstall) آن نیز نخواهید بود، با وجود اینکه اج، آنگونه که در مورد Internet Explorer وجود داشت، بخش لایفنکی از این سیستم عامل نیست.
 


این تماما بد نیست، چرا که این ویرایش جدید ویندوز برای کاربران امکان قدری کنترل بر کامپیوترهایشان را فراهم می‌آورد. قابل رویت‌ترین تغییر آن استارت منوی نه چندان جدید است که اکنون با زبان طراحی Fluent  مایکروسافت تطابق یافته است.
از آنجا که این عمدتا یک تغییر زیباشناختی است که ممکن است خیلی‌ها با آن موافق نباشند، ولی خوشبختانه مایکروسافت امکان تصمیم‌گیری را برای کاربر فراهم آورده که تم مورد نظرش را انتخاب کند.
 
اپ تنظیمات (Settings) ویندوز 10 به آرامی، ولی قطعی، در حال تبدیل شدن به یک جایگزین Control Panel است، هرچند که هنوز تا تبدیل شدن به جایگزینی کامل برای این برنامه آسیب‌پذیر فاصله دارد.
همچنین قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده شده است، که یکی از آنها شامل گزینه‌ای برای استفاده از یک نرخ تازه‌سازی(ریفرش) بالاتر برای صفحه است، البته با این فرض که سخت‌افزار شما قادر به پشتیبانی از این قابلیت باشد.
 
با اینکه آپدیت اکتبر 2020 در مقایسه با ورژن 20H1 نسبتا کوچک‌تر است، ولی همچنان یک آپدیت عمده است که از کاربران می‌خواهد تا بهترین روش‌هایی که به نظرش برای کامپیوتر شما قابل اعمال هستند را بکارگیری کنند.
به عبارت دیگر، با توجه به مشکلاتی که قبلا در آپدیت‌های ویندوز رخ داده‌اند، اکنون احتمالا بهتر باشد که بکاپ‌گیری از کامپیوترتان را پیش از انجام این آپدیت انجام دهید.
 
کد مطلب: 62800
برچسب ها: ویندوز ۱۰ آپدیت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام