۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۵

استقبال از ویندوز 11 ناامید کننده است

ایتنا- پس از گذشت یک ماه از عرضه رسمی ویندوز 11 به نظر می‌رسد که کمتر از یک درصد از کاربران کامپیوترها سیستم عامل خود را به این نسخه ارتقا داده اند.
استقبال از ویندوز 11 ناامید کننده است
پس از گذشت یک ماه از عرضه رسمی ویندوز 11 به نظر می‌رسد که کمتر از یک درصد از کاربران کامپیوترها سیستم عامل خود را به این نسخه ارتقاء داده‌اند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، نتایج تحقیقی که از سوی مرکز تحقیقات فناوری Lansweeper انجام شده حاکی از آن است که اگرچه به‌روزرسانی به ویندوز 11 از سوی مایکروسافت کاملا رایگان در نظر گرفته شده است، اما تنها 0.21 درصد از کاربران کامپیوترها از این نسخه از ویندوز استفاده می‌کنند.
 
در این پژوهش داده‌های بیش از 10 میلیون دستگاه ویندوز که از نسخه‌های تجاری و خانگی ویندوز استفاده می‌کردند، مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه به دست آمده نشان داد که ویندوز 11 پنجمین سیستم عامل محبوب نزد این تعداد از کاربران است.
در واقع تعداد کامپیوترهای مجهز به ویندوز XP و حتی ویندوز 8 بیشتر از کامپیوترهای مجهز به ویندوز 11 بود.
 
 
 
یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم تمایل کاربران به به‌روزرسانی به ویندوز 11 را می‌توان در نیازمندی‌های TPM مایکروسافت عنوان کرد که بسیاری از سیستم‌ها امکان فراهم سازی آن را ندارند.
گزارش‌های Lansweepe همچنین نشان داده است که تقریبا یکی از ده دستگاه مجهز به ویندوز از سیستم عامل‌های منقضی نظیر ویندوز XP و ویندوز 7 استفاده می‌کنند.
 
رول دکنت به عنوان رییس بخش بازاریابی Lansweeper در رابطه با خطرات و ریسک‌های امنیتی استفاده از سیستم عامل‌های منقضی صبحت کرد و در این رابطه اظهار داشت که: «این وضعیت خطر امنیت سایبری قابل توجهی دارد زیرا مایکروسافت دیگر برای ویندوز ویستا، 2000، XP و 7 بسته‌های رفع اشکال یا وصله‌های امنیتی ارائه نمی‌کند. اگرچه اکثر کاربران از سیستم عامل‌های جدیدتر استفاده می‌کنند، اما وجود میلیون‌ها دستگاه ویندوزی فعال در سراسر جهان به معنای آن است که هنوز میلیون‌ها کاربر از دستگاه هایی استفاده می‌کنند که نا امن هستندو حمله به آنها اسان است. به علاوه، پیش‌بینی می‌شود که تعداد زیادی از این سیستم‌های قدیمی مرتبط با دستگاه‌های سازمانی هستند و این به معنای آن است که فقط صحبت دزدیده شدن اطلاعات شخصی در میان نیست.
 
اگرچه برخی از افراد و کسب و کار‌ها هنوز آماده به‌روزرسانی به ویندوز 11 نیستند، اما باید به یاد داشت که استفاده از نسخه‌های قدیمی ویندوز و بالاخص آن دسته که به صورت کامل منقضی شده‌اند و به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت نمی‌کنند می‌تواند امنیت سایبری کاربران را با خطری جدی مواجه کند.
 
کد مطلب: 66899
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام