۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۰

درخواست غول‌های فناوری از دولت آمریکا برای سرمایه گذاری روی تولید پردازنده‌های داخلی

ایتنا- غول‌های فناوری آمریکا در قالب ائتلافی بزرگ از دولت این کشور درخواست کرده اند که با تامین بودجه مناسب، تولیدات داخلی پردازنده‌ها را افزایش بدهد.
درخواست غول‌های فناوری از دولت آمریکا برای سرمایه گذاری روی تولید پردازنده‌های داخلی
غول‌های فناوری آمریکا در قالب ائتلافی بزرگ از دولت این کشور درخواست کرده اند که با تامین بودجه مناسب، تولیدات داخلی پردازنده‌ها را افزایش بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی‌های فناوری آمریکایی این روزها با مشکل کمبود پردازنده در سراسر جهان دست و پنجه نرم می‌کنند و در همین راستا تصمیم گرفته اند تا در همکاری با یکدیگر از دولت آمریکا بخواهند که تولید این محصول را در این کشور بیشتر کند.
 
مجموعه‌ای از غول‌های فناوری که ائتلاف نیمه هادی‌ها را در آمریکا تشکیل داده اند، بودجه‌ای را برای قانون جدیدی به نام  CHIP for America در نظر گرفته اند که انگیزه‌های تولید تراشه‌های داخلی و تحقیقات مرتبط با این زمینه را فراهم می‌کند اما نمی تواند پول مورد نیاز برای تولید این تراشه‌ها را فراهم کند.
 
کمپانی‌های نام آشنا و بزرگی نظیر آمازون، اپل، گوگل، مایکروسافت و اپراتورهای تلفن همراه نظیر AT&T و ورایزن از اعضای این ائتلاف هستند. کمپانی هایی نظیر‌ای ام دی، اینتل، کوالکام و سامسونگ نیز که در حال حاضر بخشی از انجمن صنایع نیمه هادی را تشکیل می‌دهند نیز در این ائتلاف حضور دارند.
 
 
 
هدف این اتحاد بسیار ساده است: این کمپانی‌ها به دنبال ایجاد تولید کافی پردازنده در خاک آمریکا هستند تا در صورت نیاز بتوانند به راحتی از یک زنجیره تامین انعطاف پذیرتر برخوردار شوند. انجمن صنایع نیمه هادی با هرگونه مداخله کوتاه مدت مخالف است زیرا معتقد است که خودش این توانایی را دارد که عدم تعادل عرضه و تقاضا را به تنهایی رفع کند.
 
این ائتلاف هم اکنون با ارسال نامه‌ای به رهبران سنا از آنها درخواست کرده اند که برای قانون جدید تراشه‌ها بودجه قوی‌ای در نظر بگیرند. البته هنوز مشخص نیست که این کمپانی‌ها بتوانند بودجه مورد نیازشان را از دولت آمریکا دریافت کنند. با این حال بایدن برای تأمین بودجه قانون این قانون  50میلیارد دلار درخواست کرده است و بودجه این صنعت نسبت به سایر موضوعات کمتر در معرض جنگ حزبی است.
 
البته بودجه مناسب در هر زمینه‌ای می‌تواند تحول آفرین باشد. ایالات متحده اکنون فقط 12 درصد از ظرفیت تراشه سازی در سراسر جهان را در اختیار دارد. اما افزایش کارخانه‌های جدید یا گسترش یافته از طرفی علاوه بر امکان افزایش این درصد می‌تواند وابستگی این کشور را به اجزای ساخت خارجی کاهش دهد.
 
کد مطلب: 64952
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام