۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۵

آخرین پیش‌بینی‌ها در مورد آینده عرصه جهانی فناوری اطلاعات

ایتنا- لحظه‌ای تصور کنید: فناوری اطلاعات را زندگی روزمره خود حذف کنید. خواهید دید که زندگی‌ها تا چه حد با دنیای IT گره خوده است. حالا باید دید در آینده میزان تاثیرات چقدر خواهد بود.
آخرین پیش‌بینی‌ها در مورد آینده عرصه جهانی فناوری اطلاعات


زمانی که قدم به کنفرانس مرکز تحقیقاتی گارتنر می‌گذارید، هرآنچه که کسب می‌کنید اطلاعات و آمارهای دقیق و طبقه‌بندی شده در مورد موضوعات مختلف حول محور فناوری اطلاعات است. 


هفته گذشته کنفرانس سالانه Gartner Symposium/ITxpo در شهر اورلاندو آمریکا برگزار شد و در آن ۹ هزار مدیر عامل و اجرایی در رابطه با مشکلات فضای امنیتی، فناوری‌های رایانه‌ای موبایلی، اطلاعات وسیع و سیستم‌های مبتنی بر فضای پردازش ابری در فضای آتی IT با یکدیگر مذاکره کردند. 

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از سایت networkworld، در این کنفرانس اعلام شد که سرمایه‌گذاری جهانی در عرصه فناوری اطلاعات تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی به رقم ۳.۷ تریلیون دلار خواهد رسید که این رقم میزان سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به سال ۲۰۱۲ را با رشد ۳.۸ درصدی نمایان می‌کند. 

در سال ۲۰۱۲ میلادی مجموع سرمایه‌گذاری‌های جهانی در عرصه فناوری اطلاعات به ۳.۶ تریلیون دلار می‌رسد. 

کار‌شناسان مرکز گارتنر پیش‌بینی کرده‌اند که با این روند تا سال ۲۰۱۵ میلادی ۴.۴ میلیون فرصت شغلی جدید برای پشتیبانی از حجم گسترده اطلاعات ایجاد خواهد شد که از بین آن‌ها ۱.۹ میلیون فرصت شغلی فقط مربوط به ایالت متحده آمریکا خواهد بود. 

همچنین اعلام شده است که اطلاعات گسترده و وسیع باعث ایجاد لایه جدید در اقتصاد جهانی خواهد شد که این لایه مربوط به اطلاعات، چرخش اطلاعات، ذخیره‌سازی آن‌ها و کسب درآمد از آن‌ها خواهد شد. 

پیش‌بینی شده است سرمایه‌گذاری فقط روی بخش اطلاعات امسال به ۳۴ میلیارد دلار خواهد رسید. 

بیشتر این سرمایه‌گذاری‌ها به منظور سازگاری راهکارهای سنتی سازمانی با حجم گسترده اطلاعات از جمله اطلاعات ماشینی، اطلاعات اجتماعی و اطلاعات در شاخه‌ها و زمینه‌های مختلف صورت می‌گیرد. 

پیش‌بینی شده است که تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی ۴.۳ میلیارد دلار نرم‌افزار مربوط به کنترل اطلاعات در دنیا فروخته شود.
اطلاعات بزرگ هم‌اکنون بیشترین تاثیر را در فرآیند تحلیل شبکه‌های اجتماعی برجا می‌گذارند و تحلیل‌های صورت گرفته روی محتوا ۴۵ درصد از سرمایه‌گذاری‌های سالانه در این بخش را به خود اختصاص می‌دهد.
کد مطلب: 24211
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام