۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۲

روباتی که از امواج رادیویی برای یافتن اشیاء پنهان استفاده می‌کند

ایتنا- محققان مرکز تحقیقاتی MIT به تازگی موفق به ساخت روباتی شده اند که می‌تواند اشیای دارای تگ فرکانس رادیویی را به سرعت پیدا کرده و بردارد.
روباتی که از امواج رادیویی برای یافتن اشیاء پنهان استفاده می‌کند
محققان مرکز تحقیقاتی MIT به تازگی موفق به ساخت روباتی شده اند که می‌تواند اشیای دارای تگ فرکانس رادیویی را به سرعت پیدا کرده و بردارد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که بخواهید با لمس مکانی که به آن دید ندارید، شی گمشده خود را در آن بیابید. هم کانون محققان روباتیک با استفاده از این ایده سعی کرده‌اند تا روبات‌هایی را بسازند که بتوانند اشیای پنهان شده را پیدا کنند.
 
در سال 2019 میلادی گروهی از دانشمندان انستیتوی فناوری ماساچوست که به اختصار MIT خوانده می‌شود، توانستند با کمک سنسورهای لمسی و هوش مصنوعی روباتی بسازند که بتواند ماهیت اشیا را با لمس آنها تشخیص بدهد. هم اکنون گروهی دیگر از محققان MIT ماشینی ساخته‌اند که می‌تواند اشیایی که نمی بیند را پیدا کند. این روبات که RF Grasp نام گرفته است می‌تواند با کمک یک دوربین مچی و یک رادار تشخیص دهنده فرکانس رادیویی اشیای پنهان را پیدا کند.
 
روبات RF Grasp در صنایع مختلفی می‌توان استفاده کرد و موارد مصرف آن زیاد است. برای مثال تیم سازنده آن امیدوار است که این روبات بتواند در فرایند اتوماسیون انبارهای فروشگاه‌هایی نظیر آمازون موثر واقع شود. البرتو رودریگز به عنوان یکی از محققان این تحقیق در این رابطه اظهار داشت که:« ادراک و از جا بلند کردن امروزه دو مانع اصلی صنعت هستند.»
 
 
 
این تیم تحقیقاتی در طی مصاحبه با خبرنامه MIT News اظهار داشتند که چالش برانگیز‌ترین جنبه توسعه روبات RF Grasp یکپارچه سازی دید دوربین و فرکانس رادیویی در فرایند تصمیم گیری بوده است. آنها سیستم یاد شده را با چگونگی واکنش انسان به هنگام شنیدن صدایی از دور دست و برگرداندن سر برای یافتن منبع آن صدا مقایسه کردند. این روبات در ابتدا از دریافت کننده فرکانس رادیویی خود برای یافتن اشیا تگ خورده استفاده می‌کند اما هرچه به آن نزدیک‌تر می‌شود برای تصمیم گیری بهتر به اطلاعات به دست آمده از دوربین‌های خود وابسته‌تر می‌شود.
 
این روبات در مقایسه با روبات هایی که تنها به سیستم بصری متکی هستند می‌تواند شی مورد نظر را در حدود نیمی از کل حرکات تشخیص داده و آن را بردارد. علاوه بر این توانایی ویژه‌ای که این روبات را از هم رده‌های خود متمایز می‌سازد امکان تمیز کردن محیط کار خود در حین فرایند انجام وظیفه است.
 
البته جالب است بدانید که روبات RF Grasp تنها در صورتی می‌تواند نسبت به سایر روبات‌ها در یافتن اشیا برتری داشته باشد که آن شی از تک فرکانس رادیویی برخوردار باشد. با این حال این محدودیت چندان مشکل آفرین نیست زیرا بسیاری از کشورهای پیشرفته نظیر ژاپن این روزها در بخش خرده فروشی خود از تگ‌های ردیاب فرکانس رادیویی استفاده می‌کنند. به بیان دیگر فناوری زمینه‌ای برای استفاده از این روبات در حال حاضر وجود دارد.
کد مطلب: 64593
نام شما
آدرس ايميل شما