۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۷

سوسک‌های رباتیک ناجی انسان‌ها در زمان وقوع بلایای طبیعی

ایتنا - دانشمندان با سوار کردن فناوری متشکل از یک دوربین مادون قرمز و چند سنسور برای جمع‌آوری و ارسال داده، بر روی پشت سوسک‌هایی واقعی از گونه سوسری ماداگاسکار، پنلی فراهم کردند که در پروسه شناسایی به تیم امداد کمک می‌کند.
سوسک‌های رباتیک ناجی انسان‌ها در زمان وقوع بلایای طبیعی

دانشمندان در اختراعی شگفت‌انگیز سوسک‌هایی با مغز رباتیک به وجود آورده‌اند که به صورت اختصاصی برای نجات جان افراد در زمان وقوع بلایای طبیعی آموزش دیده‌اند و در مواقع لزوم به کمک انسان‌ها خواهند آمد.

به‌گفته دانشمندانی که در این اختراع دخیل بودند این حشرات دست‌آموز روباتیک با استفاده از آموزش‌هایی که دیده‌اند قادر خواهند بود با عبور از میان فضاهای باریک، اطلاعات حیاتی از مکان دقیق بازماندگان را در اختیار هدایتگران انسانی خود قرار دهند.

این دانشمندان با سوار کردن فناوری متشکل از یک دوربین مادون قرمز و چند سنسور برای جمع‌آوری و ارسال داده، بر روی پشت سوسک‌هایی واقعی از گونه سوسری ماداگاسکار، پنلی فراهم کردند که در پروسه شناسایی به تیم امداد کمک می‌کند.

در این فناوری الکترودها روی دستگاه عصبی حشره کاشته شده و این امکان را به تیم امداد می‌دهد تا به صورت از راه دور سوسک‌ها را در جهت هدف مورد نظر کنترل کنند.
کد مطلب: 78398
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام