۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۹
به کمک آیفون 12

اپل جایگاهش را از سامسونگ پس گرفت!

ایتنا- کمپانی اپل بالاخره پس از 5 سال توانست در سه ماهه اخر سال گذشته میلادی در زمینه عرضه تلفن‌های همراه هوشمند به بازار از سامسونگ پیشی بگیرد
اپل جایگاهش را از سامسونگ پس گرفت!
کمپانی اپل بالاخره پس از 5 سال توانست در سه ماهه اخر سال گذشته میلادی در زمینه عرضه تلفن‌های همراه هوشمند به بازار از سامسونگ پیشی بگیرد
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی اپل با وجود همه گیری ویروس کرونا در سه ماهه اخر سال 2020 میلادی موفق شد تا تلفن‌های همراه هوشمند خود را بیش از هر تولید کننده دیگری به بازار عرضه کند. مرکز تحقیقات بازار گارتنر تخمین زده است که این کمپانی در سه ماهه گذشته موفق به عرضه حدود 80 میلیون آیفون به سراسر جهان شده است.
 
این عملکرد عالی اپل موجب شد تا این کمپانی بتواند برای اولین بعد از سه ماهه اخر سال 2016 میلادی در این زمینه از سامسونگ پیشی بگیرد. با این حال سامسونگ همچنان سال میلادی 2020 را با عنوان بیشترین تلفن‌های فروخته شده به پایان رساند اما میزان تلفن هایی که به بازار عرضه کرد در این بازه زمانی 14.6 درصد کاهش داشت. این عملکرد سامسونگ در مقایسه با اپل که توانست در این بازه زمانی به رشد 14.9 درصدی رسیده و فروش سالانه خود را 3.3 درصد افزایش بدهد، بسیار ضعیف بوده است.
 
 
گارتنر اظهار کرده است که عرضه آیفون 12 در این زمینه به اپل کمک شایانی کرده است اما شاید بتوان همراه‌های هوشمند رده بالا و گران قیمتی که سامسونگ در سال 2020 معرفی کرد را دلیل دیگر موفقیت اپل دانست. سامسونگ بدون این که قابلیت ویژه‌‌ای را در پرچم دارهای گلکسی اس 20 و گلکسی نوت  20 به کار ببرد، آنها را به قیمت گزاف فروخت. با این حال تصمیم این کمپانی برای کاهش قیمت گلکسی اس 21 نسبت به پیشینیانش موجب شده است که بتواند آینده روشنی را در سال 2021 برای خود متصور شود.
 
با این حال در این بین همه چیز برای همه هواوی بسیار بد پیش رفته است و تحریم‌های دولت آمریکا علیه این شرکت موجب شده است که میزان فروش آن در بازار به میزان 24.1 درصد کاهش پیدا کند. همچنین تعداد تلفن‌های همراه عرضه شده توسط هواوی در سال گذشته حدود 41.1 درصد افت داشته است.
 
همچنین اگر بخواهیم از موفقیت‌های اپل صحبت کنیم می‌توانیم کشب این جایگاه را علاوه بر فروش آیفون‌ها به مک بوک‌های فروخته شده این کمپانی در دوران قرنطینه نیز مدیون بدانیم. گزارش‌های اخیر مرکز آماری Canalys حاکی از آن است که حجم دستگاه‌های عرضه شده اپل به بازار در سال 2020 حدود 45 درصد رشد داشته است.
 
کد مطلب: 64255
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام