۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۲

پیش فروش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک آغاز شد

ایتنا- اسپیس اکس در راستای تحقق بخشیدن به ایده اینترنت ماهواره‌ای خود، پیش فروش این سرویس را به صورت رسمی برای تعداد محدودی از علاقه مندان آغاز کرد.
پیش فروش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک آغاز شد
اسپیس اکس در راستای تحقق بخشیدن به ایده اینترنت ماهواره‌ای خود، پیش فروش این سرویس را به صورت رسمی برای تعداد محدودی از علاقه مندان آغاز کرد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، استارلینک با بازکردن امکان پیش خرید برای برخی از مشتریان خود قدمی دیگر در جهت شروع تست‌های بتای عموم برداشت.
کاربران علاقه‌مند به این سرویس پیش از این نام خود را برای استفاده از آن ثبت کرده بودند و هم اکنون می‌توانند با ارائه جزئیات بیشتر 99 دلار را به عنوان پیش پرداخت به این شرکت ارائه کنند.
 
پس از این که علاقه‌مندان اطلاعات خود را در این سیستم وارد کردند، بر اساس موقعیت مکانی که دارند به آنها اطلاع داده می‌شود که چه زمانی امکان استفاده از این سرویس را خواهند داشت. در صورت راضی بودن کاربران از مدت زمان تعریف شده که از سال 2022 فراتر نمی روند، می‌توانند روند پرداخت پول را با استفاده از کارت اعتباری انجام دهند.
 
همچنین علاقه‌مندان می‌بایست برای خرید کیت استارلینک که شامل روتر وای فای و دیش مورد نظر است، مبلغ 499 دلار بپردازند که البته هزینه ارسال و مالیات به این مبلغ اضافه خواهد شد. علاوه بر این گفته شده است که کاربران در صورت پشیمانی در طی بازه زمانی شش ماهه می‌توانند هزینه پرداختی را به صورت تمام و کمال دریافت کنند.

 
اینترنت ماهواره ای استارلینک

بر اساس اطلاعات ذکر شده در سند اسپیس اکس در کمیسیون ارتباطات فدرال ایالت متحده، تست عمومی استارلینک از سال گذشته میلادی در ایالات متحده، کانادا و انگلستان آغاز شده است و بیش از 10 هزار مشتری در بازه زمانی سه ماهه از این سرویس استفاده می‌کنند.
 
در این سند که به دنبال شناساندن رسمی این کمپانی به عنوان یک اپراتور رسمی ارتباطات از راه دور است آمده است که تعداد ماهواره‌های روی مدار اسپیس اکس به عدد هزار می‌رسد.
هدف از انجام این پروژه ساخت شبکه‌ای از ماهواره‌های کوچک است که می‌توانند اینترنت پر سرعت را به مکان‌های دور افتاده که از زیرساخت‌های مناسب بهره‌مند نیستند، برسانند.
 
ایلان ماسک به عنوان مدیر اسپیس اکس تاکید داشته است که این پروژه هزینه‌بر می‌تواند با عرضه سهام این شرکت به صورت خودگردان تامین مالی شود. اما این کار به شدت زمان‌بر است و چنانچه عنوان شده است، به این زودی محقق نخواهد شد.
 
کد مطلب: 64105
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام