۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۵
به لطف ایلان ماسک میسر خواهد شد:

استارلینک به هواپیماها اینترنت فوق سریع می‌دهد

ایتنا – شرکت اسپیس اکس سرانجام به سراغ ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای وسایل متحرک رفته است و در این میان اولویت این شرکت نه روی زمین بلکه روی آسمان است.
استارلینک به هواپیماها اینترنت فوق سریع می‌دهد
شرکت اسپیس اکس سرانجام به سراغ ارائه اینترنت ماهواره‌‌ای استارلینک برای وسایل متحرک رفته است و در این میان اولویت این شرکت نه روی زمین بلکه روی آسمان است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، این طرح توانسته است تا در نخستین گام بتواند اینترنت ماهواره‌ای خود را برای استفاده در هواپیماها به تائید کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا یا همان FCC برساند.
 
این اقدام که مدتی طولانی شایعاتی درباره آن وجود داشته است، به نوعی ایده اصلی ایلان ماسک بوده است و سرانجام توس این شرکت اینترنت پر سرعت در حین پرواز درایلات متحده فراهم سازد.
 
این اقدام موجب می‌شود تا علاوه بر امکان استفاده از اینترنت همراه در طول پرواز بتوان در بسیاری از نقاط آمریکا نقاط بسیار زیادی در مسیرهای جاده‌ای اینترنت را با کیفیتی بسیار بالا در اختیار بگیرند.
 
پروژه استارلینک در سال 2019 به صورت عملیاتی شروع به کار کرد و توانست تا در 36 کشور جهان خدمات خود را با سیستم‌های اینترنتی لایه‌های پایینی جو به کاربران ارائه کند.
 
 
 
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک توانست تا رکورد سرعت اینترنتی متوسط دانلود 90.55 مگابیت در ثانیه دست پیدا کند. این امر موجب شد تا کیفیت و سرعت این سیستم بتواند اندکی پایین‌تر از کیفیت و سرعت سیستم‌های باند پهن خانگی مرسوم در آمریکا جای بگیرد.
 
بر اساس این اقدام و مجوزهای کسب شده، اسپیس اکس می‌تواند با خطوط هوایی وارد مذاکره شود و این شرکت‌ها را به مشتریان خود تبدیل سازد.
 
بر اساس آمار منتشر شده تا به امروز شاهد این هستیم که این شرکت توانسته است تا 400 هزار کاربر را برای خدمات خود جذب کند و به کمک تعداد 2700 ماهواره خود خدمات مورد نیاز این کاربران را تامین کند.
 
کد مطلب: 69043
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام