۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹

هشدار گوگل در رابطه با وجود نقص‌های امنیتی زیاد در دستگاه‌های غیرپیکسلی

ایتنا- نقص‌های امنیتی موجود در دستگاه‌های سوم شخص سیستم‌عامل اندروید موجب شده است که کمپانی گوگل بر آن شود که به‌صورت مستقیم برای حل این مشکلات اقدام کند.
هشدار گوگل در رابطه با وجود نقص‌های امنیتی زیاد در دستگاه‌های غیرپیکسلی
نقص‌های امنیتی موجود در دستگاه‌های سوم شخص سیستم‌عامل اندروید موجب شده است که کمپانی گوگل بر آن شود که به‌صورت مستقیم برای حل این مشکلات اقدام کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گوگل در حال حاضر در تلاش است تا امنیت سیستم‌عامل اندروید را از طریق برنامه‌هایی نظیر به‌روزرسانی‌های سریع یا برگزاری باگ باونتی افزایش بدهد. این کمپانی در همین راستا قصد دارد تا با راه‌اندازی تیم ویژه‌ای نقص‌های امنیتی دستگاه‌های سوم شخص را نیز بررسی کند.
 
به‌این‌ترتیب کمپانی گوگل برنامه جدیدی را به نام Android Partner Vulnerability  راه‌اندازی کرده است که از طریق آن می‌تواند نقص‌هایی که مختص دستگاه‌های سوم شخص اندرویدی هستند را مدیریت کند. گوگل امیدوار است که بتواند این نقص‌ها را برطرف کرده یا کاربران را از مشکلات بالقوه در این زمینه با خبر کند.

این کمپانی اعلام کرد که این برنامه در خال حاضر به شماری از مشکلات سیستم‌عامل اندروید پرداخته است. البته نام این کمپانی‌ها هنوز مشخص نیست اما یکی از مشارکت‌کنندگان در این برنامه نام چند کمپانی را ذکر کرده است. برای مثال هواوی در سال 2019 با پشتیبانی دستگاه نا امن مشکل داشته است. کمپانی اوپو، ویوو، زدتی‌ای، میزو، مدیاتک، دیجی تایم و ترنشن نیز هرکدام با مشکل‌هایی روبرو بوده‌اند.
 
کمپانی گوگل پیش از افشای نقص‌های امنیتی تمامی فروشندگان را از آن‌ها آگاه کرده است و تنها در صورتی به افشای آن‌ها پرداخته است که نقص‌های یاد شده برطرف نشده بود.
 
این حرکت البته یک یادآوری برای به‌روز نگه‌داشتن دستگاه شما است اما به شرکای Android نیز فشار وارد می‌کند که ایرادات خود را برطرف کنند در غیر این صورت عموم افراد از نقص‌های آن‌ها با خبر می‌شوند . این برنامه در صورت موفقیت موجب می‌شود که امنیت در کل سیستم اندروید افزایش یابد.
کد مطلب: 62599
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام