۱
۰
plusresetminus
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۳
رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای در کنار اینترنت است

ایتنا - شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای در کنار اینترنت است و حتی می تواند منجر به افزایش سرعت استفاده از اینترنت جهانی شود چنان که در بسیاری از کشورها از جمله کره جنوبی، چین، سنگاپور و.. این مساله دیده شده است.
شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای در کنار اینترنت است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه هدف از «شبکه ملی اطلاعات» جایگزینی برای اینترنت جهانی نیست، گفت: ما برای استقرار کامل شبکه ملی اطلاعات نیازمند یک فهم مشترک از موضوع و تا زمانی که این فهم مشترک به وجود نیاید، اراده‌ لازم برای تکمیل و پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات هم وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی با اشاره موضوع اینترنت ملی، گفت: البته من خیلی واژه اینترنت ملی را نمی پسندم و تاکید دارم که از واژه شبکه ملی اطلاعات استفاده شود؛ چراکه هدف از شبکه ملی اطلاعات جایگزینی به عنوان اینترنت جهانی نیست بلکه شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای در کنار اینترنت است و حتی می تواند منجر به افزایش سرعت استفاده از اینترنت جهانی شود چنان که در بسیاری از کشورها از جمله کره جنوبی، چین، سنگاپور و.. این مساله دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما معتقدیم باید حکمرانی ملی خود را در فضای سایبری اعمال کنیم، ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات یکی از ارکان حیاتی این حکمرانی به حساب می آید. البته این موضوع صرفا به ایران خلاصه نمی شود و بسیاری از کشورها حتی کشورهای اروپایی نسبت به سلطه آمریکا بر فضای سایبری انتقاد دارند و تجارب موفقی در جهان وجود دارد که می تواند سلطه آمریکا را بر فضای سایبری کاهش دهد.

جلالی با اشاره به فشار دولت ترامپ برای مسدود کردن نرم افزارهای اجتماعی خارجی همچون تیک تاک در آمریکا گفت: این نشان می دهد که حتی آمریکا هم در این زمینه احساس تهدید می کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه توسعه شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه چالش‌های متعدد حاکمیتی، امنیتی، حقوقی و اقتصادی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: به تعبیر امروزی امنیت اشتغال و کسب و کارهای برخی از مردم در اختیار بیگانگان است و دشمن می تواند در شرایط بحران این امنیت اقتصادی را به خطر بیندازد.

جلالی با اشاره به دستور رهبری برای زمان‌بندی تکمیل شبکه ملی اطلاعات گفت: این انتظار وجود دارد که همه دستگاه ها این فرمان را در اولویت قرار دهند و مطابق برنامه زمان بندی شده نسبت به تکمیل این شبکه اقدام نمایند.  

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند یک اراده جدی از سوی دولت برای تکمیل این شبکه هستیم، گفت: البته معتقدم ما برای استقرار کامل شبکه ملی اطلاعات نیازمند یک فهم مشترک از موضوع و اهمیت آن نیز هستیم و تا زمانی که این فهم مشترک به وجود نیاید، اراده‌ لازم برای تکمیل و پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات را هم وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با یادآوری تهدیدات سایبری علیه زیرساخت‌های کشور اظهار کرد:  به هرحال ما تجاربی در این خصوص مثل حملات سایبری استاکس‌نت به تاسیسات هسته ای را داریم و معتقدیم  یک لایه جنگ سایبری ایجاد شده که تلاش دارد تا زیرساخت های حیاتی ما را تحت تاثیر قرار دهد که البته تاکنون ناکام بوده است.

جلالی در پایان گفت: در سطح سوم حملات سایبری در یک سال گذشته موردی قابل توجه و اثبات شده ای گزارش نشده است. البته خوشبختانه ساختارهای دفاع سایبری کشور ما در سطح قابل قبولی از نظر قدرت بازدارندگی قرار دارند که می‌توانند چنین حملاتی را شناسایی، کنترل و خنثی کنند.
کد مطلب: 62464
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
«چراکه هدف از شبکه ملی اطلاعات جایگزینی به عنوان اینترنت جهانی نیست بلکه شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای در کنار اینترنت است»
انشااله که همینطور است.
«ما برای استقرار کامل شبکه ملی اطلاعات نیازمند یک فهم مشترک از موضوع و اهمیت آن نیز هستیم و تا زمانی که این فهم مشترک به وجود نیاید، اراده‌ لازم برای تکمیل و پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات را هم وجود نخواهد داشت.»
به عبارتی ، شاید این فهم مشترک همان ارتباط بین خدمات دهنده و خدمات گیرنده باشد. و شاید برای رسیدن به این مقصود نیازمند تعدیل و تعامل دیدگاه ها بین این دو بخش هستیم.
«ما معتقدیم باید حکمرانی ملی خود را در فضای سایبری اعمال کنیم، ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات یکی از ارکان حیاتی این حکمرانی به حساب می آید.»
موفق و موید باشید ، در پناه خدا .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام