۰
plusresetminus
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۵

اینترنت 5G در ایران از کیش آغاز می‌شود

ایتنا - با امضای تفاهمنامه‌ای طرح حمل و نقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه‌های ارتباطات سلولی نسل جدید در چارچوب شبکه ملی اطلاعات به صورت پایلوت در جزیره کیش اجرایی می‌شود.
اینترنت 5G در ایران از کیش آغاز می‌شود

با امضای تفاهمنامه‌ای طرح حمل و نقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه‌های ارتباطات سلولی نسل جدید در چارچوب شبکه ملی اطلاعات به صورت پایلوت در جزیره کیش اجرایی می‌شود.

به گزارش ایتنا از مهر، با توجه به زیرساخت‌های ارتباطی ایجاد شده در جزیره کیش و آمادگی این جزیره برای پیشگامی در پیاده سازی شبکه تلفن همراه 5G و خدمات کاربردی مرتبط با آن و همچنین رسالت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه فناوری‌های حوزه حمل و نقل هوشمند و ظرفیت‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پشتیبانی از تحقیق و توسعه این فناوری نوین و نیز با توجه به توانمندی‌های فنی و اجرایی شرکت ایرانسل، در روز یکشنبه مورخ ۹۹/۷/۶ تفاهمنامه‌ای میان چهار مجموعه فوق در تهران منعقد می‌شود.

هدف از این تفاهمنامه، ایجاد پایلوت حمل و نقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه‌های نسل جدید مخابراتی و مطالعه تجربیات این پایلوت برای تسری به بقیه شهرهای کشور به عنوان یک خدمت مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات است. تفاهمنامه مشترک با امضای غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بیژن عباسی آرند مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل منعقد می‌شود.
کد مطلب: 62463
برچسب ها: اینترنت 5G کیش
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام