۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۹

تعداد مشترکان 5G به ۱.۶ میلیارد نفر رسید

ایتنا - ​​​​​​​براساس اعلام منابع رسمی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۳ تعداد مشترکان تلفن همراه 5G جهانی به ۱.۶ میلیارد رسیده باشد.
تعداد مشترکان 5G به ۱.۶ میلیارد نفر رسید


تکامل اکوسیستم اتصالات، تغییرات چشم‌گیری را رقم زده و فضا را به سمت پویایی کشانده است. همانطور که عرضه 5G باعث افزایش ظرفیت، سرعت، پوشش و کاهش تأخیر شده فناوری WiFi هم رفتار مشابه در تمامی این فاکتورها به جز بحث تأخیر، در حال نزدیک شدن به شبکه تلفن همراه است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، متوسط سرعت دانلود جهانی 5G در سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۲۳، افزایش قابل توجه ۲۰ درصدی را تجربه کرد و به ۲۰۳ مگابیت بر ثانیه رسید این نرخ در مدت زمان مشابه سال ۲۰۲۲ حدود ۱۶۸ مگابیت بر ثانیه بود و این در حالیست که نرخ آپلود طی این یک سال تنها یک درصد رشد داشته است.

در این راستا به تازگی از سوی اریکسون اعلام شده است بیش از ۴۰ ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی 5G مستقل را در شبکه‌های خود پیاده‌سازی یا مستقر کرده‌اند.

پوشش جمعیت باند میانی 5G از ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۴۰ درصد در پایان سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است و بنابراین انتظار می‌رود مصرف جهانی ترافیک داده تلفن همراه به ازای هر گوشی هوشمند در پایان سال ۲۰۲۹ به ۵۶ گیگابایت در ماه برسد.
کد مطلب: 76398
برچسب ها: اینترنت 5G
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام