۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰

روسیه به ارسال سلاح‌های ضدماهواره‌ای به فضا متهم شد

ایتنا- کشور روسیه همیشه با حواشی خاص خود همراه بوده است و این بار نوبت به فعالیت‌های فضایی این کشور رسیده است که زیر ذره بین رفته و اتهاماتی را به سوی این کشور روانه سازد.
روسیه به ارسال سلاح‌های ضدماهواره‌ای به فضا متهم شد
کشور روسیه همیشه با حواشی خاص خود همراه بوده است و این بار نوبت به فعالیت‌های فضایی این کشور رسیده است که زیر ذره‌بین رفته و اتهاماتی را به سوی این کشور روانه سازد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، در حقیقت ماجرا ازاین قرار است که این کشور در زمینه فعالیت‌های فضایی خود به ارسال سلاح‌های ضد ماهواره ای به فضا متهم شده است و به همین دلیل نیز به نظر می‌رسد که شاهد رودررویی جدیدی میان غرب و شرق خواهیم بود.
 
مسئولان دو کشور آمریکا و انگلستان در یک اقدام مشترک در تاریخ 15 ماه جولای سال جاری میلادی روسیه را متهم کرده‌اند که اقدام به ارسال موشک‌های ضد ماهواره به فضا کرده است.
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز فرماندهی فضایی نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا، این کشور کشف کرده است که روسیه آزمایش‌هایی را بر روی سلاح‌های غیر تخریبی در فضا صورت داده است که فناوری‌های جدیدی را برای این کشور مورد آزمون قرار داده است.
 
 
 
این شیء موشک مانند توس یکی از دو ماهواره ویژه کشور روسیه به نام Cosmos 2543 که در ماه نوامبر به فضا ارسال شده بود و به همین دلیل نیز ماهواره‌های دوقلوی Cosmos 2543 با مشکلات بزرگ و تمرکز رسانه‌ای بیشتری روبرو خواهند بود.
 
این ماهواره‌ها چندی پیش در طی یک موضوع بحث برانگیز دیگر از نزدیکی ماهواره KH-11. US که یک ماهواره نظامی آمریکایی است عبور کرده بود و با توجه به این اتهامات مربوط به فعالیت سلاح‌های ضد ماهواره‌ای، به‌نظر می‌رسد که دولت روسیه باید توضیحاتی در این زمینه ارائه کند.
 
شایان ذکر است که ماهواره Cosmos 2543 با هدف نظارت و ردیابی فضاپیماهای روسیه در فضا طراحی و به خارج از زمین ارسال شده است و مسئولان روسیه اصرار دارند که این ماهواره‌ها هیچ فعالیتی به غیر از فعالیت اولیه مد نظر را نداشته‌اند. حال باید منتظر ماند و دید که نسخه جدید جنگ بین غرب و شرق چه تاثیری بر روی آینده هیجان‌های فضایی انسان‌ها خواهند داشت.
 
کد مطلب: 61728
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام