۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰
توسط فیس‌بوک؛

فیس‌بوک آگهی‌های شبه‌علمی که کاربران آسیب‌پذیر را هدف قرار داده بودند حذف می‌کند

ایتنا - منتقدان این شرکت را متهم به این کرده بودند که قصد سوء استفاده اقتصادی از کاربرانی را دارد که در قبال تئوری‌های توطئه، که به وفور در اینترنت یافت می‌شوند، آسیب‌پذیرند.
حذف آگهی‌های شبه‌علمی که کاربران آسیب‌پذیر را هدف قرار داده بود
فیس‌بوک طبقه‌بندی آگهی «شبه‌علمی (Pseudoscience)» خود را، که آگهی‌دهندگان را قادر می‌ساخت کاربرانی را که به این مبحث علاقه نشان می‌دادند هدف قرار دهد، حذف کرد. با این طبقه‌بندی، آگهی‌دهندگان می‌توانستند محصولات «جایگزین» را به مصرف‌کنندگانی که ممکن است به آنها علاقه‌مند باشند پیشنهاد کنند، یعنی محصولاتی که مبتنی بر علم نامعتبر، تئوری توطئه، و مواردی از این دست هستند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیر، آگهی‌دهندگان به کمک طبقه‌بندی هدفگذاری تبلیغاتی «شبه‌علمی» می‌توانند آگهی‌هایشان را به طور مشخص برای کاربرانی هدفگذاری کنند که بر مبنای علاقه‌شان به مباحث شبه‌علمی گروه‌بندی شده‌اند، مباحثی که ممکن است شامل موضوعات مختلفی، از گروه‌های ضدواکسن تا جر و بحث‌های مربوط به تئوری‌های توطئه درباره کروناویروس، شوند.
 
هدف این گزارش برجسته‌سازی مساله گزینه هدفگذاری شبه‌علمی در پرتو متعهد شدن فیس‌بوک به مبارزه با نشر اطلاعات گمراه‌کننده درباره کوید-19 است که در حول خدمات آن مطرح بوده است. بر پایه این گزارش، 78 میلیون نفر در گزینه آگهی «شبه‌علمی» فیس‌بوک تجمیع شده بودند، که این امکان را برای شرکت‌ها فراهم آورده بود تا برای بهره‌برداری از این کاربران تلاش کنند.  
 

نشریه Markup اعلام کرده است که فیس‌بوک در پاسخ به سوال این نشریه گفت که این طبقه‌بندی را به طور کامل حذف کرده است. با این حال، این گزارش یک نمونه از نوعی از محصولی را برجسته‌سازی کرده است که تحت طبقه‌بندی شبه‌علمی لیست شده بود: یک آگهی کلاه کشی معمولی که به عنوان جایگزینی برای یک کلاه ضد امواج مغناطیسی (آنتی EMF) ظاهر شده بود.
 
وقتی از این شرکت درباره این محصولش سوال شد اعلام کرد که فیس‌بوک آن را تحت گزینه «شبه‌علمی» طبقه‌بندی کرده است. فیس‌بوک به خاطر وجود این آپشن هدف‌گذاری تبلیغاتی مورد انتقاد بوده است، به طوری که منتقدان این شرکت را متهم به این کرده‌اند که قصد سوء استفاده اقتصادی از کاربرانی را دارد که در قبال تئوری‌های توطئه، که به وفور در اینترنت یافت می‌شوند، آسیب‌پذیرند.
 
 
کد مطلب: 60709
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام