۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰

تعویق به‌روزرسانی استاندارد 5G به خاطر ویروس کرونا

ایتنا- شیوع ویروس کرونا خیلی از مسائل را با تأخیر و تعویق مواجه کرده است. به روزرسانی استاندارد 5G هم از به‌روزرسانی مستثنی نیست. 3GPP (پروژه مشارکتی نسل سوم شبکه تلفن همراه) تصمیم گرفت به خاطر ویروس کرونا، به‌روزرسانی این استاندارد را به بعد موکول کند.
تعویق به‌روزرسانی استاندارد 5G به خاطر ویروس کرونا
3GPP که انجمن صنعت تلفن همراه محسوب می‌شود، استاندارد اولیه 5G را بر مبنای امواج میلی متری و استقرار سخت افزار زیر 6 گیگاهرتز در سراسر جهان ایجاد کرد. این استاندارد با وجود مزایایی که داشت، بسیاری از مسائل و جزئیات را حل‌نشده و مجهول باقی گذاشت و آن‌ها را به جلسات و آرای استانداردسازی در آینده منوط کرد.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، اکنون این گروه اعلام کرده است که قصد دارد کار روی دو به‌روزرسانی مهم و حیاتی در زمینه استاندارد 5G را به خاطر شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا به تعویق بیندازد و به همین خاطر مشخص نیست که این استاندارد و تغییرات قرار است چه تأثیری بر فناوری 5G بگذارد.
 
در حال حاضر استقرار شبکه 5G بر اساس نسخه 15 (استاندارد اولیه 5G که تا حدود زیادی بر شبکه‌های قدیمی 4G وابسته است) انجام می‌شود. نسخه 16 قرار است شبکه‌های مستقل 5G را با بارگذاری و بارگیری سریع‌تر و تعریف استانداردهای 5G برای فناوری‌های  «اینترنت اشیاء» و «ارتباط خودرو با همه چیز» تقویت کند. در نسخه 17 شاهد جزئیات بیشتری در مورد دستگاه‌های پوشیدنی 5G و عملکرد سریع‌تر شبکه خواهیم بود.
 
مصرف‌کنندگان تاکنون طعم سرعت فوق‌العاده بالای 5G را در گوشی‌های هوشمند خود تجربه کرده‌اند و خیلی خوب می‌دانند که این فناوری می‌تواند چه نعمت بزرگی باشد و خدمات عظیمی به بشر بکند. ارائه‌دهندگان سخت افزار شبکه و حامل‌ها منتظر انتشار نسخه 16 برای استقرار سیستم 5G واقعی هستند.
 
کار استانداردسازی 3GPP با استفاده از جمعی از مهندسان و متخصصان انجام می‌شود. پس از بررسی‌های لازم، متن استاندارد تهیه و به تصویب آراء سازمانی می‌رسد. پس از تصویب استاندارد در دسترس عموم قرار می‌گیرد. ویروس کرونا به دلیل محدودیت‌هایی که ایجاد کرد، امکان تشکیل جلسه و مذاکره حضوری را از بین برد و به همین خاطر بررسی نسخه 16 به ژوئن سال 2020 و بررسی نسخه 17 به سپتامبر 2021 موکول شد.
کد مطلب: 60317
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام