۱
۰
plusresetminus
شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰

نوکیا 5G را به شبکه جهانی اینترنت اشیاء اضافه می‌کند

ایتنا- شرکت نوکیا تصمیم دارد شبکه 5G را به شبکه جهانی اینترنت اشیاء اضافه کند و این امکان را برای شرکت‌های حامل فراهم کند که بتوانند سنسورهای جدید را آزمایش کند.
نوکیا 5G را به شبکه جهانی اینترنت اشیاء اضافه می‌کند
نوکیا یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها در زمینه گوشی‌های سلولی است و در سال‌های اخیر تمرکز خود را روی سخت‌افزار شبکه‌سازی گذاشته است. سخت افزار شبکه‌سازی شامل رادیوها و زیرساخت‌هایی می‌شود که دستگاه‌های سلولی را به اینترنت وصل می‌کند. شرکت نوکیا به تازگی اعلام کرد که قصد دارد شبکه جهانی اینترنت اشیاء خود (دبلیو.آی.ان.جی) را با قابلیت‌های جدید 5G تقویت کند. این کار باعث می‌شود که حامل‌های سلولی بتوانند خدمات اینترنت اشیاء را به مشتریان ارائه دهند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، ممکن است نوکیا مسیر طولانی و درازی برای تحقق اهداف خودش در پیش داشته باشد ولی در صورتی که این سیستم راه اندازی شود، حامل‌هایی مانند ای‌تی‌اند‌تی و ورایزون می‌خواهند به کسب و کارها و مشتریان خود این توانایی و قابلیت را بدهند که سنسورهای کوچک اینترنت اشیاء خود را به اینترنت وصل کنند ولی لزوماً نمی‌خواهند برای ایجاد زیرساخت‌های سلولی که سنسورها باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، پول خرج کنند.
 
نوکیا با در نظر گرفتن این مسائل تصمیم دارد با همکاری حامل‌ها، پلتفرمی به صورت یک زیرساخت جهانی اینترنت اشیاء ایجاد کند و از این طریق امکان دسترسی را برای سایر شرکت‌ها بر مبنای پرداخت به اندازه مصرف فراهم نماید.
 

انتظار می‌رود که سنسورهای کوچک متصل به شبکه 5G برای ارتباطات مبتنی بر فناوری ارتباط خودرو با همه چیز یا “C-V2X”، پایش و کنترل صنعتی، خدمات عمومی، مراقبت‌های بهداشتی از راه دور، دستیابی به پهنای باند ، قابلیت اطمینان، امنیت و تأخیر بهتر نسبت به قبل مورد استفاده قرار گیرد.
 
در برخی از موارد، ممکن است این سنسورها به خارج از ناحیه سرویس‌دهی حامل‌ها مانند کشورهای خارجی منتقل شوند. نوکیا تصمیم دارد علاوه بر اضافه کردن شبکه 5G، قابلیت‌های رایانش لبه را هم برای تسهیل ارتباطات این سنسورها به شبکه اینترنت اشیاء جهانی اضافه کند.
کد مطلب: 60289
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
چه می‌کنه این نوکیا👍
همراه اول هم دوسال پیش قرارداد پیاده سازی 5Gبا نوکیا بسته بود،فقط مونده تا صداوسیما فرکانس ها رو آزاد کنه تا اپراتورهای همراه 5G راه اندازی کنن! ایرانسل هم با اریکسون به توافق رسیده بود
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام