۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۹

همکاری اینتل با نوکیا و اریکسون در زمینه 5G

ایتنا- نوکیا و اریکسون در راستای فعالیت در زمینه استقرار 5G در سراسر جهان، اینتل را برای پشتیبانی از راهکارهای خود در زمینه حامل‌های مخابراتی سیار انتخاب کردند.
همکاری اینتل با نوکیا و اریکسون در زمینه 5G
اینتل اعلام کرده است که فناوری که در دست دارد، می‌تواند در نخستین سری استقرار 5G توسط هر دو شرکت‌ نوکیا و اریکسون مورد استفاده قرار گیرد.
ساندرا رویورا، مدیر بخش5G و گروه پلتفرم شبکه شرکت اینتل به تازگی در جلسه‌ای که در لس آنجلس برگزار شد، اذعان داشت: «اینتل، نخستین موج شبکه‌های 5G را فعال کرده است.»
 
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، وی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: «ما برنامه‌های خود در زمینه 5G را با مودم‌های رادیویی آغاز کردیم و قصد داریم که در ادامه کار، نظامی از قابلیت‌ها بنا کنیم که به سیستمی که از صدها میلیون دستگاه مودم تشکیل شده است، نظم و سامان دهد و بتوانیم پس از این طریق شبکه‌های 4G را به روزرسانی کنیم.»
 
فیل تویست، معاون ارتباطات و بازاریابی شبکه‌های نوکیا در بیانیه‌ای اظهار داشت: «اینتل و نوکیا در سه زمینه اصلی و اساسی به همکاری خود ادامه می‌دهند که این سه زمینه “AirFrame”، “AirScale”و “ReefShark”  است. به لحاظ تکنیکی، “AirFrame” یکی از پلتفرم‌های نوکیاست که مبنا و پایه‌ای برای زیرساخت‌های هسته ابری است.»
 نسل پنج ارتباطات

«زمینه دوم همکاری اینتل و نوکیا، “AirScale” است که خانواده دسترسی رادیو نوکیا به حساب می‌آید و از این خانواده برای حفظ و ارتقای سیستم‌های 2G، 3G، 4G و 5G استفاده می‌شود. بنابراین این زمینه، مانند یک فناوری دسترسی چندرادیویی است.»
 
نوکیا با پشتیبانی تراشه‌های اینتل بود که توانست سیستم‌های خود را ارتقاء بخشد و به این موقعیت دست یابد.

نیاز به توسعه سیستم‌ها در تمامی سازمان‌ها به چشم می‌خورد و هر شرکت یا سازمانی که به دنبال دستیابی به 5G باشد، باید به نحوی با اینتل همکاری نماید.
سیستم مذکور فقط یک رادیو نیست بلکه به معماری هسته، انتقال قابل برنامه ریزی، شبکه هوشمند، امنیت، مدیریت و ارکستراسیون و رهبری شبکه هم نیاز دارد.
 
کد مطلب: 54063
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام