۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰

هواوی ممکن است تا 4 هفته دیگر به بازار آمریکا بازگردد

ایتنا - اخبار منتشر شده حاکی از آن هستند که مقامات ارشد رسمی صحت تصمیم اتخاذشده مبنی بر شکستن تحریم‌های ایالات‌متحده علیه هواوی را تائید کرده است. لازم به ذکر است که هواوی پیش‌ازاین در فهرست نهادهایی قرار داده شده بود که شرکت‌های آمریکایی را از انجام هرگونه تجارت با آنها منع می‌کرد.
هواوی ممکن است تا 4 هفته دیگر به بازار آمریکا بازگردد
مقامات ایالات‌متحده به‌احتمال‌زیاد در طی دو تا چهار هفته آینده صدور مجوز را برای شرکت‌هایی که مایل به همکاری با هواوی هستند، آغاز خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت  theinquirer، اخبار منتشر شده حاکی از آن هستند که مقامات ارشد رسمی صحت تصمیم اتخاذشده مبنی بر شکستن تحریم‌های ایالات‌متحده علیه هواوی را تائید کرده است. لازم به ذکر است که هواوی پیش‌ازاین در فهرست نهادهایی قرار داده شده بود که شرکت‌های آمریکایی را از انجام هرگونه تجارت با آن‌ها منع می‌کرد.
 
پیامدهای این تصمیم برای هواوی بسیار سنگین بود و دسترسی این کمپانی را نه‌تنها به تولیدکنندگان تراشه‌ها، بلکه به سیستم‌عامل اندروید نیز محدود می‌کرد. مشکل اصلی هواوی تدارک زیرساخت‌های فناوری 5G برای اپراتورهای ایالات‌متحده است. علاوه بر این ارتباط احتمالی هواوی با دولت چین هنوز مشخص نشده است و به همین دلیل احتمال استراق سمع نهادهای امنیتی چینی هنوز وجود دارد.
 
 
 
بااین‌وجود هواوی همچنان به این روند جدید نیز معترض است و سخنگوی این کمپانی اظهار داشته است که محدودهای فهرست نهادها باید به‌صورت کلی برداشته شود و صدور مجوزهای موقتی برای فروشندگان آمریکایی قابل‌قبول نیست. همچنین هواوی مدعی شده است که به‌ناحق مجازات می‌شود و هیچ خطر امنیتی برای ایالات‌متحده نخواهد داشت.
 
آینده روابط هواوی با نهادهای آمریکایی هنوز مشخص نیست. برای مثال هنوز نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که آیا گوگل برای ارائه نسخه پشتیبانی شده اندروید به هواوی نیازمند دریافت چنین مجوزی هست یا خیر. بااین‌وجود به نظر می‌رسد که هواوی به‌عنوان یک کمپانی قدرتمند درزمینهٔ فناوری، خود را برای تمامی شرایط احتمالی آماده کرده است و حتی تصمیم دارد که در آینده نه‌چندان دور سیستم‌عامل ویژه‌ای را جایگزین اندروید بکند.
 
کد مطلب: 57409
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام