۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۳

ادعای جدید سازمان سیا: هواوی توسط مقامات امنیتی چین تأسیس شده است

ایتنا- بر اساس اطلاعات جدید به دست آمده از کمپانی هواوی، سازمان سی‌آی‌اِی این شرکت را به سرمایه‌گذاری از طرف دولت چین متهم کرد.
ادعای جدید سازمان سیا: هواوی توسط مقامات امنیتی چین تأسیس شده است
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، سازمان سی‌آی‌اِی به مقامات رسمی اخطار داده است که هواوی از طرف کمیسیون امنیت ملی چین، ارتش آزادی‌بخش خلق و شاخه شومی از شبکه اطلاعاتی دولتی چین سرمایه دریافت می‌کند. سی‌آی‌اِی این اطلاعات را در ابتدای سال جاری با کشورهای بریتانیا، استرالیا، کانادا و نیوزلند به اشتراک گذاشته بود.
 
هواوی ازنظر حجم به‌عنوان دومین تولیدکننده برتر تلفن‌های همراه جهان شناخته می‌شود اما سودآوری این شرکت در ایالات‌متحده با مشکلی جدی روبرو شده است زیرا نگرانی‌های امنیتی ارائه‌شده توسط سازمان‌های اطلاعاتی این کشور مانع از انجام فعالیت‌های این کمپانی در این بازار مهم شده است.
 
 
 
مهم‌ترین نگرانی دولت‌ها در رابطه با ارتباط نزدیک هواوی با دولت چین و ترس از استفاده محصولات این شرکت برای جاسوسی کشورها و کمپانی‌های دیگر است. به همین دلیل ایالات‌متحده از سال 2012 شرکت‌ها را از استفاده از تجهیزات شبکه‌ای هواوی منع کرده است. 
 
در ماه ژانویه وزارت دادگستری ایالات‌متحده از اجرای حکمی پرده برداشت که شامل 32 بار سرقت مالکیت معنوی و منع اجرای عدالت و تقلب در رابطه با فرار از تحریم‌های آمریکا علیه ایران بود. هواوی دریکی از این حکم‌ها به دزدی رازهای تجاری مرتبط با اپراتور T-Mobile ایالات‌متحده شده بود. باید دید که آیا هواوی می‌تواند از خود در برابر این اتهامات دفاع کرده و دولت آمریکا را به ورود به این کشور متقاعد کند یا خیر.
 
کد مطلب: 56363
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام