۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۳

هواوی برای کسب اعتماد بیکار ننشسته!

ایتنا - ​​​​​​​هواوی قصد دارد به منظور حفاظت از نام و نشان خود، با کشورهای نگران درباره جاسوسی از اطلاعات کاربرانشان وارد توافق و عهدنامه جدیدی شود.
هواوی برای کسب اعتماد بیکار ننشسته!

هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و بسیاری از کشورهای هم‌پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع اعلام کرده بودند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با اینکه دولت چین و شرکت هواوی همه این اتهامات را بارها رد و تکذیب کردند، به نظر می‌رسد که نگرانی در مورد جاسوسی از اطلاعات کاربران در کشورهای مختلف علیه این اپراتورهای مخابراتی همچنان وجود دارد.

در حالی که کشورها باوجود تمایل شدید به توسعه و برقراری زودهنگام زیرساخت‌های شبکه نسل پنجم اینترنت 5g و همکاری با این غول تکنولوژی، نمی‌توانند به طور تمام و کمال به این شرکت بزرگ اعتماد کرده و توسعه شبکه مخابراتی کشور خود را به دست آن بسپارند، بدون شک این اتفاق برای تمامی این کشورها و همچنین شرکت هواوی ضرر و خسارت بزرگی به شمار خواهد آمد، چرا که موجب خواهد شد زیرساخت‌های شبکه‌های مخابراتی در کشورهای مذکور به تعویق افتاده و اپراتور مخابراتی دیگری توانایی برقراری ارتباط مورد نظر را نداشته باشد یا از لحاظ مالی صرفه اقتصادی نداشته باشد و از طرفی دیگر شرکت هواوی نیز بازارهای بزرگ خود را در جهان از دست بدهد و شاهد کاهش شدید درآمد و سودآوری خود باشد.

حالا به تازگی اخباری در تک کرانچ منتشر شده است که نشان می‌دهد هواوی قصد دارد به منظور جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر عدم همکاری با کشورهای بزرگ جهان با آنها وارد موافقت نامه جدیدی شود که در آن به عدم جاسوسی از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران متعهد می‌شود.

لیانگ هو، رئیس شرکت چینی هواوی در این خصوص خاطرنشان کرده است: ما می‌خواهیم با دولت‌های مختلفی همچون بریتانیا وارد مذاکره جدیدی شویم و موافقت نامه‌ای را مبنی بر عدم جاسوسی از اطلاعات کاربران و مشترکان آنها به امضا برسانیم تا متعهد شویم که تجهیزات ما هیچ‌گونه جاسوسی یا نفوذ هکرها از درهای پشتی را به دنبال نخواهد داشت و بدین ترتیب به آنها این اطمینان را بدهیم که با خیال آسوده به قراردادهای همکاری با ما بیاندیشند.

رویترز همچنین در این خصوص نوشته است که بریتانیا هم اکنون در حال بررسی شرایطی است تا علاوه بر حفظ حریم خصوصی کاربران و مشترکان شبکه‌های مخابراتی، به هواوی اجازه می‌دهد در توسعه زیرساخت‌های مربوطه مشارکت داشته باشد تا دسترسی این کشور به شبکه پرسرعت نسل پنجم اینترنت همراه را میسر سازد.

سخنگوی دولت بریتانیا نیز در خصوص نگرانی‌های مربوط به شرکت هواوی عنوان کرده است: امنیت در شبکه‌های ارتباطی بریتانیا همواره بزرگترین اولویت ما بوده است و ما قصد داریم تحت هر شرایطی محافظت از حریم خصوصی کاربران و مشترکان شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی را کنترل کنیم.
کد مطلب: 56662
برچسب ها: آمریکا هواوی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام