۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۶

هواوی تصمیم به مذاکره مستقل با آمریکا دارد

ایتنا - شرکت هواوی تصمیم دارد جدا از دولت چین با مقامات آمریکایی درباره تحریم تجاری خود مذاکره کند.
هواوی تصمیم به مذاکره مستقل با آمریکا دارد

شرکت هواوی تصمیم دارد جدا از دولت چین با مقامات آمریکایی درباره تحریم تجاری خود مذاکره کند.

به گزارش ایتنا از مهر، شرکت هواوی امیدوار است با دولت آمریکا مذاکره کند و مشکلات موجود از جمله ممنوعیت صادرات کالاهای آمریکایی به این شرکت و بازداشت منگ وانژو (رئیس امور مالی بین المللی) خود را برطرف کند.

تیم دانکز معاون مدیریت ریسک و روابط شرکا شرکت هواوی در آمریکا در این باره می‌گوید: ما می‌خواهیم به طور جداگانه از دولت چین، با دولت آمریکا مذاکره کنیم. نمی‌خواهیم در یک مذاکرات جمعی شرکت کنیم.

البته از ماه ژانویه، یعنی زمانیکه بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا فعالیت خود را آغاز کرده، هواوی با دولت جدید هیچ مذاکراتی انجام نداده است. اما امیدوار است فرایند آن به زودی آغاز شود.

دانکز در ادامه افزود: معتقدیم که مشکل هواوی باید به طور جداگانه از چالش‌های جئو پلتیکی بررسی شود. اگر بتوانیم چنین گفتگویی انجام دهیم، راه حل‌هایی عملگرایانه برای برطرف کردن نگرانی‌های دولت آمریکا و همکاری خواهیم یافت.

طی ریاست جمهوری دونالد ترامپ، هواوی با چالش‌های زیادی روبرو و در سال ۲۰۱۹ تحریم شد. نام این شرکت به اتهام تهدید علیه امنیت ملی آمریکا به فهرست سیاه وزارت بازرگانی کشور افزوده شد. البته حذف این شرکت از فهرست سیاه تجاری آمریکا در کوتاه مدت بعید است، اما هواوی امیدوار است اصلاحاتی انجام و مجوزهای عمومی موقتی صادر شود تا تهیه کنندگان آمریکایی بتوانند کالا به این شرکت بفروشند.

معاون مدیریت ریسک و روابط شرکا هواوی در این باره می‌گوید: در کوتاه مدت فراهم شدن امکان فروش محصول به شرکت برای ما الویت ندارد. اولویت اصلی هواوی زنجیره تأمین ذخایر است.

جینا رایموندو نامزد بایدن برای پست وزرات بازرگانی اعلام کرد سیاست تحریم هواوی در دولت ترامپ را بررسی خواهد کرد.
کد مطلب: 64305
برچسب ها: هواوی چین آمریکا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام