۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۵

مچ‌گیری از نرم‌افزارهای جاسوسی اندروید؟

ایتنا - ​​​​​​​ پژوهشگران امنیتی اعلام کرده‌اند که بسیاری از اپلیکیشن های موبایلی اندرویدی اطلاعات کاربران را برای فیس بوک ارسال کرده و تحویل آن می‌دادند.
مچ‌گیری از نرم‌افزارهای جاسوسی اندروید؟

با توجه به اهمیت روزافزون حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک که این موضوع را زیر سوال برده و رعایت نکرده‌اند، از سوی نهادهای دولتی و مردمی بسیاری بسیار تحت فشار قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که خیل عظیمی از کاربران به نشانه اعتراض، صفحه کاربری خود را در فیس‌بوک بستند و با انتقادات شدیدی آن را ترک کردند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، حالا در تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت the verge، بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی محبوب و پرطرفدار نظیر Yelp و Duolingo، اطلاعات شخصی کاربران خود را به شرکت‌های دیگری همچون فیس‌بوک تحویل داده و ارسال کرده‌اند که این امر در صورتی که ثابت شود، موجب دردسر و گرفتاری‌های فراوانی برای این اپلیکیشن‌ها خواهد شد چراکه به وضوح نقض قوانین و مقررات مربوط به حفاظت از حریم خصوصی کاربران محسوب می‌شود.

همچنین در این گزارش‌ها از نام برخی از اپلیکیشن‌های دیگر نیز نام برده شده است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به برنامه معروف Indeed برای استخدام و کاریابی و همچنین اپلیکیشن دیگری تحت عنوان bible اشاره کرد.

به گفته این محققان هنوز معلوم و مشخص نیست که اپلیکیشن‌های مذکور به چه دلیلی اطلاعات کاربران را به فیس‌بوک تحویل داده‌اند ولی همانطور که در اخبار قبلی مربوط به رسوایی بزرگ فیس‌بوک در سال گذشته گفته شده بود، این غول تکنولوژی همچنین تلاش‌های زیادی برای به دست آوردن اطلاعات کاربران کرده بود به گونه‌ای که با مؤسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا نیز در این خصوص همکاری کرده بود و همین امر جنجال و سر و صداهای بسیاری را به وجود آورد.

ماه گذشته بود که روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز اعلام کرد که برخی از توسعه دهندگان اپلیکیشن های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و آی‌اواس، قوانین و مقررات مربوط به محافظت از حریم خصوصی کاربران را نقض کرده و زیر پا گذاشته اند چراکه به نظر می‌رسد برخی از اطلاعات شخصی کاربران همچون موقعیت جغرافیایی (لوکیشن) آنها در کنار سایر اطلاعات شخصی نظیر تصاویر و فیلم‌های رد و بدل شده را نیز به سرقت برده‌اند.
کد مطلب: 55852
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام