۱
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۰

بدافزاری که از طریق اپلیکیشن‌ها اطلاعات را می‌دزدد!

ایتنا - پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی اعلام کرده‌اند که بدافزار موجود در ۲۹ اپلیکیشن اندرویدی اطلاعات کاربران را به سرقت برده است.
بدافزاری که از طریق اپلیکیشن‌ها اطلاعات را می‌دزدد!


 از آنجا که این روزها اخبار زیادی مبنی بر آسیب‌پذیری‌های امنیتی و نفوذ بدافزارهای خطرناک به رایانه کاربران و شرکت‌های تجاری در جهان منتشر شده است، بنابراین پژوهشگران بسیاری درصدد کشف هرگونه بدافزار در نرم‌افزار، برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف هستند تا کاربران را از آسیب‌های احتمالی حملات سایبری و بدافزاری مصون بدارند.

حالا به تازگی محققان امنیتی دریافته‌اند که ۲۹ اپلیکیشن اندرویدی موجود در فروشگاه گوگل پلی استور حاوی بدافزار بوده و اطلاعات شخصی کاربرانشان را به سرقت برده‌اند.  

به گزارش ایتنا از ایسنا، گفته می‌شود که این ۲۹ اپلیکیشن از دسته‌بندی برنامه‌های کاربردی و سرگرمی بوده و به کاربران این امکان را می‌داده تا به گوشی‌های هوشمند قربانیان موردنظر خود نفوذ و دسترسی پیدا کرده و از راه دور دستگاه آن‌ها را کنترل و مدیریت کنند.

برآورد شده است که تاکنون حدود ۳۰ هزار کاربر برنامه‌های آلوده و مخرب را دانلود، نصب و استفاده کرده‌اند.

بنابراعلام، هکرها و مجرمان سایبری با دسترسی و نفوذ به دستگاه‌های کاربران، قادر خواهند بود تماس‌های ورودی آن‌ها را رهگیری کرده، اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را از فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی نظیر گوگل پلی استور دانلود کنند و فرایند احراز هویت دو مرحله‌ای سرویس‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی را دور بزنند.
کد مطلب: 54687
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام