۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶

روند حرکت لینوکس در سال 2018 و 2019

ایتنا- در سال 2018 لینوکس سالی همراه با پیشرفت و تعالی نسبی و البته کند را پشت سر گذاشت و توانست ساختار خود را نسبت به سال قبل بهتر نماید. تمامی افرادی که به این حوزه علاقمند هستند یا در این زمینه فعالیت می‌کنند، تمایل دارند که بدانند در سال 2018 چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.
روند حرکت لینوکس در سال 2018 و 2019
بسیاری از توسعه دهندگان و افرادی که روند حرکت و رشد لینوکس را به صورت مداوم و مستمر پیگیری می‌کنند، تمایل دارند که علت توقف نسبی لینوکس در سال 2018 را بدانند.
جالب است که این سیستم عامل در سال 2018، تحرک نسبتا پایینی داشت. در طول دوازده ماه سال 2018، پروژه‌های مختلفی در اکوسیستم لینوکس کار شد و پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های کاری اتفاق افتاد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز و به نقل از لینوکس اینسایدر، بسیاری از علاقه‌مندان و توسعه دهندگان منتظر هستند که در سال 2019 تحولی بزرگ در حوزه لینوکس انجام شود.
به عقیده برخی سال 2018، سال لینوکس دسکتاپ بود و بسیاری باور داشتند که سیستم عامل لینوکس در سال 2018 پیشرفت خواهد کرد و جایگزین ویندوز خواهد شد.
 
در حال حاضر بسیاری از سرورها روی لینوکس اجرا می‌شود و ابررایانه‌ها از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کنند. همچنین گوشی‌های اندروید روی کرنل(هسته) لینوکس راه‌اندازی می‌شود و حتی اینترنت اشیاء و کامپیوترهای خودکار هم روی انواع لینوکس کار می‌کنند.
 ویندوز و لینوکس

این سیستم عامل در سال 2018 تمام تلاش خود را به کار بست که به عنوان سیستم عامل اصلی معرفی شود، ولی طبعا کنار زدن شرکت بزرگی چون مایکروسافت کار آسانی نیست.
یکی از علل برتری سیستم عامل ویندوز این است که با هر کامپیوتری به فروش می‌رسد و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و حتی محصولات آن هم همراه با ویندوز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
نتیجه اینست که لینوکس برای رسیدن به برتری نسبت به ویندوز باید بیش از پیش پیشرفت کند.
 
بنظر کارشناسان، لینوکس در سال 2019 احتمالا پیشرفت‌های بزرگ‌تری را تجربه خواهد کرد. این سیستم عامل قصد دارد که در سال 2019 وارد حوزه اینترنت اشیاء، فناوری ابری، ابررایانش و هوش مصنوعی شود و کنفرانس‌های مختلفی را برای شناساندن لینوکس به مردم جهان و توسعه دهندگان آغاز نماید.

این سیستم عامل در سال جاری میلادی در زمینه امنیتی و سرعت عمل هم پیشرفت خواهد کرد.
 
کد مطلب: 55408
برچسب ها: لینوکس
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
خبر ندار ی ماکروسافت هم دارد لینوکسی میشود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام