۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶

حفاظت جدید مرورگر کروم در برابر باگ‌های Meltdown و Spectre سرعت کامپیوتر شما را کاهش می‌دهد

ایتنا - کاربرانی که کامپیوترهایی دارند که مثلا دارای رم 4GB هستند تقریبا به طور قطع این فشار بر رم را در صورت باز کردن چند برگه و یا مالتی تسک احساس خواهند کرد.
سیستم حفاظت جدید مرورگر کروم سرعت کامپیوتر شما را کاهش می‌دهد
 
این کندی ممکن است به ضرر پیشرفت گوگل کروم تمام شود...
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، تغییراتی که اخیرا در کروم برای دو باگ ایجاد شده دو جنبه مثبت و منفی همزمان با خود به همراه داشته است.
جنبه مثبت آن این است که گوگل حفاظت‌های جدید را به مرورگر وب کروم خود افزوده تا شما را از آسیب‌پذیری‌های بسیار مهم CPU ناشی از Meltdown و Spectre که در ماه ژانویه کشف شدند حفاظت کند.
 
ولی جنبه ای منفی نیز وجود دارد: کروم اکنون بیش از گذشته بر حافظه (RAM) کامپیوتر فشار وارد می‌کند، به همین خاطر اگر کامپیوترتان قبل از این هم با مشکل کمبود RAM مواجه بوده، این وضعیت قاعدتا بدتر خواهد شد.  
 
در یک پست امنیتی، گوگل جزئیاتی درباره اینکه چگونه آخرین نسخه مرورگر آن (Chrome 67) قابلیتی به نام «ایزوله کردن سایت» را به منظور حفاظت در برابر Meltdown و Spectre پیاده سازی می کند ارائه نموده است.
 
این قابلیت، که اصولا در نسخه‌های آزمایشی کروم در دسترس است، اکنون به طور پیش‌فرض برای 99 درصد از کاربران کروم 67 برای ویندوز، مک، لینوکس و سیستم عامل کروم در دسترس است.
این قابلیت امنیتی مضاعف در کروم 68 به اندروید خواهد آمد.
 
نحوه حفاظت این قابلیت از شما در برابر سرقت داده‌هایتان توسط این باگ‌ها بسیار ساده است. به جای استفاده از یک فرایند رندر ساده برای بالا آوردن یک وب‌سایت و همه داده‌های موجود در آن، کروم 67 رندرینگ یک وب‌سایت را به چند پروسه تقسیم می‌کند.
 
با تقسیم داده‌های یک وب‌سایت به فرایندهای رندرینگ مختلف، کروم اساسا اطلاعات خصوصی شما را از وب‌سایت یا اسکریپت‌های فرد مهاجم ایزوله می‌کند.
 
برای درک بهتر این قضیه گوگل این طرح گرافیکی را ارائه نموده است:
 
 
 
این فرایندهای رندر مضاعف به قیمت افزایش نیاز کروم به رم بیشتر برای اجرایشان اجرائی می‌شوند.
به گفته گوگل «حدود 10 تا 13% اشغال مضاعف حافظه و گرمای بیشتر ناشی از آن در بارهای کاری واقعی رخ می‌دهد.»
 
این ممکن است چیز زیادی به نظر نرسد، ولی اگر شما کامپیوتری با رم کم دارید، تفاوتی که ایجاد خواهد شد چیزی در حد باز کردن چند برگه بیشتر در کروم خواهد بود.
کاربرانی که کامپیوترهایی دارند که مثلا دارای رم 4GB هستند تقریبا به طور قطع این فشار بر رم را در صورت باز کردن چند برگه و یا مالتی تسک احساس خواهند کرد.
 
از این رو توصیه می‌شود که در صورت امکان رم کامپیوترتان را ارتقا دهید، به ویژه یک لپ‌تاپ دارید. البته بسیاری از لپ‌تاپ‌ها(مانند مک‌بوک‌ها) قابل ارتقا توسط کاربر نیستند. ارتقاء رم بسیار ارزان تمام می‌شود و اجرای آن حتی برای افراد نه چندان آشنا به تکنولوژی کار دشواری نیست.
 
کد مطلب: 53549
برچسب ها: گوگل کروم
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام