۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۶

کروم سایت‌های HTTP را ناامن اعلام می‌کند

کروم در ماه ژوئیه 2018، تمام سایت‌های HTTP را با علامت ناامن نشانه‌دار می‌کند و با این کار قصد دارد که گامی دیگر در راستای برخورد با سایت‌های HTTP بردارد.
کروم سایت‌های HTTP را ناامن اعلام می‌کند
شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده که قصد دارد گام سوم خود را در راستای مبارزه و جنگ با سایت‌های HTTP بردارد.
این شرکت در صدد است که این کار را از ماه ژوئیه 2018 آغاز نماید و تمام سایت‌‌های HTTP را با علامت ناامن نشانه‌گذاری کند تا افراد مختلف بدانند که استفاده از این سایت‌ها می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایتنا از رایورز HTTPS یک نسخه امن‌تر از پروتکل HTTP است که در اینترنت و برای اتصال کاربران به وب‌سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود اتصالات امن، همواره به عنوان اقدامی مهم و ضروری تلقی و اثبات شده است که می‌تواند ریسک آسیب‌پذیری کاربران برای اتصال به اینترنت را کاهش دهد.
 
با استفاده از قابلیت HTTPS، سایت‌ها از حملات اشخاص ثالث در امان می‌مانند و افراد مختلف می‌توان با آرامش خاطر وارد سایت‌ها شده و از امکانات موجود در آن استفاده کنند. گوگل سال‌هاست که وب را به سمت HTTPS پیش می‌برد، اما سال گذشته میلادی به این تلاش‌ها سرعت بخشید تا هر چه زودتر بتواند امنیت کاربران را تأمین نماید.
 
نرم‌افزار مرورگر کروم 62 که در اکتبر 2017 منتشر شد، سایت‌های HTTP را نشانه‌دار نموده و حرکت خود را در راستای هشدار به کاربران آغاز کرد. با این کار، 78 درصد از ترافیک کروم در کروم اُ.اس و مک، به HTTPS تبدیل شد و 68 درصد از ترافیک کروم در اندروید و ویندوز نیز HTTPS است.
 
اکنون نیز قرار است سایت‌های HTTP با نشانه ناایمن، علامت‌دار شود تا کاربران بدانند که با ورود به آن وب‌سایت، امنیتی ندارند و ممکن است حملات سایبری آنان را تهدید نماید.
HTTP از لحاظ امنیتی برای اموری که به اطلاعات حساس از جمله حساب‌های بانکی و رمزهای مشتریان مربوط می‌شود، مناسب نیست و به همین علت، عموماً در وب‌سایت‌هایی که امنیت کاربران اهمیت زیادی دارد، از پروتکل HTTPS استفاده می‌گردد.
 
کد مطلب: 51989
برچسب ها: گوگل کروم HTTPS
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام