۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱

افزونه جدید کروم برای بررسی رمز عبور و جلوگیری از نقض داده

ایتنا- گوگل قابلیت جدیدی را به کروم اضافه کرد. این قابلیت در قالب یک افزونه راه اندازی شده است و امکان بررسی رمز عبور را برای جلوگیری از نقض داده فراهم می‌کند.
افزونه جدید کروم برای بررسی رمز عبور و جلوگیری از نقض داده
گوگل، به تازگی افزونه جدیدی را با قابلیتی ویژه برای کروم در نظر گرفته است.
در صورتی که مجوزهای لازم برای ورود به هر وب‌سایت در تخلیه اطلاعات از سایر سرویس‌ها دخیل باشد، این افزونه به شما هشدار می‌دهد. افزونه بررسی رمز عبور یا “Password Checkup” در مرورگر شما قرار می‌گیرد و منتظر ورود شما به وب‌سایت‌ها می‌ماند. در صورتی که این افزونه به این نتیجه برسد که نام کاربری و رمز عبور شما ناایمن است، به شما اعلام می‌کند که بهتر است رمز عبور خود را تغییر دهید.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، شایان ذکر است که گوگل برای امنیت بخشیدن به  خدمات خود قصد دارد که تدابیر جدیدی برای مجوز ورود اتخاذ نماید.
یکی از بخش‌های تدابیر گوگل این است که قصد دارد رمز عبورهای مربوط به حساب گوگل را بررسی کند و در صورتی که فردی از این رمز عبور و نام کاربری در سایت دیگری استفاده کرده باشد و آن سایت هک شده باشد، از کاربر می‌خواهد که از این رمز عبور استفاده نکند.
 
در این قابلیت این مورد نه تنها برای گوگل، برای سایت‌های شخص ثالث هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این افزونه، ابزاری برای حفظ حریم خصوصی و داده است. گوگل در این زمینه عنوان کرد که افزونه بررسی رمز عبور را به کمک کارشناسان رمزنگاری دانشگاه استنفورد توسعه داده است.

هدف گوگل از عرضه این رمز عبور، آموزش انتخاب رمز عبور و نام کاربری مناسب نیست، بلکه می‌خواهد با این کار جلوی نقض داده گرفته شود و این مشکل گریبان تمامی کاربران را نگیرد.
در حال حاضر هم خدماتی وجود دارد که در صورتی که مجوزهای ورود شما به وب‌سایت‌ها افشا شود، به شما هشدار می‌دهد.
 
یکی از ابزارهایی که برای جلوگیری از نقض داده مورد استفاده قرار می‌گیرد، HIBP است که پایگاه داده‌ای از موارد نقض است و به کاربر این امکان را می‌دهد که مشکلات موجود در حساب‌های آنلاین را شناسایی کند.
اخیرا موزیلا از این ابزار برای توسعه ابزاری تحت عنوان «موزیلا مانیتور» کمک گرفت که شباهت‌هایی با این افزونه جدید کروم دارد.
 
کد مطلب: 55562
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام