۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

کیک استارتی برای نخستین ساعت هوشمند خورشیدی جهان

ایتنا- به‌تازگی یک شرکت کوچک اقدام به ساخت یک ساعت هوشمند خورشیدی کرده است که لونار نام دارد و برای تامین بودجه این ساعت، کمپین جمع‌آوری سرمایه اولیه به راه افتاده است.
کیک استارتی برای نخستین ساعت هوشمند خورشیدی جهان
به‌تازگی یک شرکت کوچک فناوری، اقدام به ساخت یک ساعت هوشمند خورشیدی کرده است که "لونار" نام دارد و برای تامین بودجه این ساعت، کمپین جمع‌آوری سرمایه اولیه(کیک استارت) به راه افتاده است.

به گزارش ایتنا یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران ساعت‌های هوشمند با آن روبرو هستند را می‌توان عدم امکان استفاده از آنها به‌صورت مداوم دانست. علت این امر نیز به زمان مورد نیاز برای شارژ باتری دستگاه بازمی‌گردد.
حال یک شرکت نوپا به نام لونار، این مشکل را با ساخت نخستین ساعت هوشمند خورشیدی جهان حل کرده است، و درصدد است تا در صورت تامین بودجه، به سراغ تولید انبوه این محصول رفته و آن را بصورت عمومی عرضه نماید.

این ساعت هوشمند که شکل ظاهری ساده و زیبایی دارد، یک باتری 110 آمپرساعتی بر روی خود دارد که می‌توان این باتری را به دو روش مختلف شارژ کرد.
 
نخستین روش شارژ، استفاده از روش سنتی کابل‌های یواس‌بی و اتصال مستقیم به شارژر و برق شهری است که عملا در تمامی ساعت‌های هوشمند دیگر جهان نیز شاهد آن هستیم.
دومین روش که عامل اصلی متمایز کننده لونار است، امکان شارژ آن به‌وسیله منابع نوری است که این کار به‌واسطه استفاده از یک لایه بسیار نازک از سلول‌های خورشیدی که بر روی سطح نمایشگر قرار گرفته است ممکن شده است.

نکته جالب اینکه این سلول‌های خورشیدی می‌توانند با قرار گرفتن در مقابل منابع نور به مدت یک ساعت، باتری یاد شده را صد درصد شارژ نمایند و به‌ این‌ ترتیب مشکل خروج ساعت از مچ کاربر برای شارژ آن مرتفع خواهد شد.
علاوه بر این، از دیگر مزایای این محصول می‌توان به شارژ شدن آن با منابع نور مصنوعی، و نیز ضدآب بودن این ساعت تا عمق 50 متری زیرآب نیز اشاره کرد.

گفتنی است در حال حاضر یک کمپین برای کیک استارت کردن این ساعت به راه افتاده است که هدف از آن، جمع‌آوری 90 هزار دلار تا ماه دسامبر سال جاری میلادی است. همچنین قیمت تقریبی این محصول نیز 138 دلار پیش‌بینی شده است.
کد مطلب: 50364
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام