۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۲

راه اندازی نسل جدید مدارس اینترنتی با استفاده از انرژی خورشیدی توسط سامسونگ

ایتنا- این مدرسه خورشیدی، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که یکی از آنها جلوگیری از منتشر شدن باکتر‌ها در فضای کلا‌س‌ها از طریق یون‌ها است.
راه اندازی نسل جدید مدارس اینترنتی با استفاده از انرژی خورشیدی توسط سامسونگ


کمپانی سامسونگ، به عنوان یکی از پرچمداران تکنولوژی، ماه گذشته جهت افزایش دسترسی به تحصیلات و افزایش ارتباطات در آفریقا، مدرسه اینترنتی خود را با استفاده از انرژی خورشیدی راه اندازی کرد.
 

به گزارش ایتنا این مدرسه که به عنوان یک نمونه راه‌اندازی شده است در آکادمی مهندسی سامسونگ، واقع در شرق ژوهانسبورگ، قرار دارد.
 
این نمونه به عنوان اولین کلاس در جهان که از انرژی خورشیدی اختصاصی بهره می‌برد و هیچ نیازی به الکتریسیته برای اداره آن نیست، جهت گسترش برای روستاهایی بدون نیروی برق و یا نیروی برق محدود، طراحی شده است.

ژاین مدرسه یکی از چالش‌های اساسی در اقتصاد آفریقا را نشانه رفته است، و این موضوع چیزی نیست به جز تأمین برق. 

به طور متوسط، کمتر از ۲۵% از مناطق روستایی در این قاره از الکتریسیته بهره می‌برند؛ که این موضوع باعث کاهش میزان ارتباطات و بهره‌مندی آنها از آموزش می‌شود.

فراموش نکنیم که هر دوی این موضوعات نکته‌ای کلیدی در رشد یک ملت محسوب می‌شوند.

این ابتکار نشان دهنده مسئولیت پذیری اجتماعی سامسونگ در بحث سرمایه‌گذاری در این قاره است که نشان از تمرکز دقیق این شرکت برای پیاده‌سازی نوآوری‌هایی جهت برآورده‌کردن نیازهای این قاره دارد.
 
این ابتکار در ادامۀ بحث سامسونگ مبنی بر « ساخت محصولاتی برای آفریقا» و تأسیس آکادمی مهندسی سامسونگ، در این قاره پیاده سازی شده است.

از کانتینری با طول ۱۲ متر برای ساخت این مدرسه استفاده شده است که باعث آسان شدن بحث حمل و نقل به مناطق دور افتاده می‌شود. 

این مدرسه برای مناطقی که با بحران انرژی روبرو هستند و آب و هوای نامناسبی دارند، طراحی شده و امکان حمل و نقل آن برای فواصل طولانی محیا است.

پنل‌های خورشیدی تا شونده، انرژی کافی برای راه‌اندازی وسایل کلاس جهت برگزاری جلساتی به مدت ۹ ساعت در روز را، تأمین می‌کنند. 

در صورت نبود آفتاب نیز، یک روز و نیم می‌توان از کلاس استفاده کرد. پنل های خورشیدی به جای شیشه از لاستیک تهیه شده اند؛ این نکته باعث می‌شود تا آنها از طول عمر بالایی برخوردار باشند و در حمل و نقل هایی با مسافت‌های بالا دوام بیاورند.

این کلاس به راحتی می‌تواند ۲۱ دانش‌آموز را در خود جای دهد. کلاس همچنین دارای لایه‌های عایق و تهویه است تا مطمئن شود که دمای کانتینر همیشه در حالت مطلوب باقی بماند.

هر کلاس مجهز به یک تخته دیجیتال هوشمند ۶۵ اینچی (E-board) و محصولات مختلف سامسونگ از جمله لپ‌تاپ‌ها است.

برای راحتی کار معلمین و دانش‌آموزان، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های گلکسی با قابلیت شارژ خورشیدی برای این کلاس مهندسی شده‌اند.

میزان انرژی تولید شده توسط این مدرسه در هر روز، بیانگر این موضوع است که مدرسه می‌تواند فراتر از ساعات عادی مدرسه، جهت آموزش بزرگسالان، در بعدازظهرها نیز فعالیت کند. 

این مدرسه همچنین به امکانات مختلفی مجهز شده است که از جمله آنها می‌توان به یخچال، سرور فایل‌ها، روتر، دوربین فیلمبرداری اشاره کرد.

این تجهیزات به هستۀ مرکزی این مدرسه، امکان این را می‌دهد تا کلاس‌ها را کنترل کند و و محتوای مناسب را برای معلمین و دانش‌آموزان به داخل کلاس ارسال کند.

محتوای درسی تمامی پایه‌های تحصیلی آفریقا در این مدرسه گنجانده شده است که امکان آموزش هر پایه‌ای را میسر می‌کند.

احیاناً اگر کلیۀ انرژی موجود برای کلاس تخلیه شود، معلم می‌تواند تدریس خود را با وایت‌برد و تخته گچی تعبیه شده در کلاس ادامه دهد. 

سامسونگ از چراغ‌های LED برای روشنایی کلاس استفاده کرده است که کمترین میزان مصرف انرژی را دارا هستند.

جهت حفظ سلامتی ۲۱ دانش آموز و یک معلم در کلاس، سامسونگ سیستم تصفیه هوای خودش را، که مجهز به تکنولوژی از بین بردن ویروس‌ها و جرم‌ها در هوا است، در کانتینر تعبیه نموده.

تکنولوژی Super Plasma ion سامسونگ، از طریق تزریق یون‌های هیدروژن و اکسیژن داخل هوا، از انتشار باکتری‌هایی که از طریق هوا منتشر می‌شوند، جلوگیری به عمل می‌آورد.

مدرسه اینترنتی سامسونگ با انرژی خورشیدی، هم اکنون در آکادمی مهندسی سامسونگ، واقع در Boksburg، طرح پایلوت خود را سپری می‌کند.
 
کد مطلب: 23293
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام