۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۷

شکایت مصرف کنندگان چینی از گوشی‌های آیفون شرکت اپل

ایتنا- مصرف کنندگان چینی درباره مشکلات گوشی های آیفون 6 و آیفون 6S گزارش دادند و انجمن مصرف کنندگان چینی نیز درباره این موضوع از شرکت اپل توضیح خواست.
شکایت مصرف کنندگان چینی از گوشی‌های آیفون شرکت اپل


انجمن مصرف کنندگان چین (CCA) از شرکت اپل خواست که گزارش‌های تعداد قابل توجهی از مصرف‌کنندگان آیفون ۶ و آیفون ۶S را درباره خاموشی‌های ناگهانی این تلفن‌ها بررسی کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از رویترز، مهم اینکه، بر اثر گزارش‌های واصله گوشی‌های مورد بحث به صورت ناگهانی خاموش می‌شوند و مجدد نیز روشن نمی‌شوند. کاربران اعلام کرده‌اند که گوشی‌های آیفون ۶ و آیفون ۶S با وجود اینکه شارژ باتری آنها ۵۰ الی ۶۰ درصد است به صورت خودکار خاموش می‌شوند. همچنین برخی گزارش داده‌اند که این گوشی‌ها در دمای اتاق و یا محیط‌های سردتر نیز با مشکل مواجه می‌گردند و امکان برقراری تماس با وجود شارژ داشتن باتری وجود ندارد. 

انجمن مصرف‌کنندگان چین طی بیانیه‌ای تصریح کرده است: کاربران تلفن‌های همراه سری آیفون ۶ و آیفون ۶S اپل در چین تعداد قابل توجهی هستند و افرادی که درباره این گوشی‌ها و مشکلات آنها گزارش داده‌اند نیز زیاد می‌باشند.
همچنین در بیانیه آمده است: انجمن از شرکت اپل پرس‌‌وجوهای لازم را انجام داده و از این شرکت خواسته است که درباره این مشکل توضیح دهد.


مشکلات مربوط به باتری به گوشی‌های آیفون منحصر نمی‌شود، بلکه کاربران گوشی‌های گلگسی نوت ۷ شرکت سامسونگ الکترونیک نیز اخیراً درباره مشکلات این تلفن‌ها گزارش دادند.
این شرکت یکی از رقبای اپل به شمار می‌رود و در زمان بروز مشکل اعلام کرد که گوشی‌های مصرف‌کنندگان را به دلیل باطری‌های معیوب تعویض خواهد کرد.
شرکت سامسونگ الکترونیک اعلام کرده بود که از زمان آغاز فروش این نوع گوشی‌ها در ماه اوت، ۲.۵ میلیون گوشی گلگسی نوت ۷ را فروخته است.

از سویی دیگر، قبلاً نیز گزارش‌هایی درباره مشکلات گوشی‌های آیفون مطرح شده بود، از جمله آنها می‌توان به مشکل باتری، وای‌فای، خم شدن این گوشی‌ها، شکستن شیشه صفحه نمایش و... اشاره کرد.

با توجه به رقابت شدید شرکت‌های سازنده گوشی‌ها مانند اپل، سامسونگ الکترونیک و دیگر شرکت‌ها باید دید که اپل چطور به گزارش‌های کاربران خود پاسخ خواهد داد و آیا تعویض گوشی‌های مشکل‌دار را در دستور کار خود قرار می‌دهد یا خیر.

بدیهی است که مشکلات گوشی‌های اپل ضرر و زیانی قابل توجه را برای این شرکت به دنبال دارد، به طوریکه گزارش‌های مربوط به خم شدن گوشی‌های آیفون، ضرری ۲۳ میلیارد دلاری را برای این شرکت به دنبال داشت. با توجه به این واقعیات لازم است که شرکت مورد بحث تدابیری جدی برای پاسخگویی به مشکلات مطرح شده توسط کاربران چینی اتخاذ نماید.

گفتنی است اپل یکی از شرکت‌های پرفروش در زمینه گوشی است و همین مدل‌های آیفون ۶ و آیفون ۶S نیز از جمله پرفروش‌ترین تلفن‌های آن است.
 
کد مطلب: 46582
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام