۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۱

خودروها سالی شش اگزابایت داده تولید می‌کنند

ایتنا - طی پنج سال آینده 98 درصد از ترافیک داده در شبکه‌های M2M به سیستم‌های هوشمند خودروها اختصاص خواهد یافت.
خودروها سالی شش اگزابایت داده تولید می‌کنند


سیستم‌های الکترونیکی داخل خودرو از جمله ابزارهای نوپا محسوب می‌شوند که بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و مرکز تحقیقاتی Juniper پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۲۱ میلادی سالانه حدود شش هزار پتابایت داده توسط این سیستم‌ها تولید شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی‌، نتایج حاصل از یک بررسی جدید نشان داد سیستم‌های الکترونیکی مدیریت ابزارهای داخلی خودرو از جمله CarPlay اپل و Android Auto گوگل حجم گسترده‌ای از ترافیک داده در شبکه‌های ماشین-به-ماشین (M۲M) را به خود اختصاص می‌دهند.

این طور که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند، طی پنج سال آینده ۹۸ درصد از ترافیک داده در شبکه‌های M۲M به سیستم‌های هوشمند خودروها اختصاص خواهد یافت.

بر اساس این بررسی مشخص شد داده‌های تولید شده از اپلیکیشن‌های خودرو مانند رادیو اینترنتی، سیستم پخش موسیقی، خدمات اطلاعاتی، ابزارهای سرگرمی و... در ابتدای دهه سوم از هزاره سوم میلادی سالانه ۶۰۰۰ پتابایت داده تولید می‌کنند که این رقم معادل ۳۰۰ میلیارد ساعت موسیقی محاسبه می شود.

 

سیم‌کارت‌های گیرنده خدمات ارتباطی 4G داخل اتومبیل نیز طی پنج سال آینده به میزان قابل ملاحظه پیشرفت می‌کنند و در این زمینه ارتقاء می‌یابند.

پیش‌بینی شده است از سال ۲۰۲۱ بیشترین حجم داده در این زمینه از سوی خودروهای خودران تولید شود و اپراتورهای موبایلی می‌بایست از هم‌اکنون خود را برای ارائه خدمات ارتباطی در این زمینه آماده کنند.
 
کد مطلب: 45417
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام