۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۳

نگاهی به فناوری خودروی بدون راننده گوگل

ایتنا- شرکت گوگل در طراحی سیستم هدایت خودروی خود از فناوری‌هایی استفاده کرده که بسیاری از آنها سال‌ها است که در حال کار هستند و آزمایشات ایمنی و امنیتی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.
نگاهی به فناوری خودروی بدون راننده گوگل


زمانی که گوگل در سال ۲۰۰۸ به طور رسمی اعلام کرد که مشغول کار بر روی خودروی بدون راننده است تقریباً بسیاری از افراد پس از شنیدن این خبر به فکر فرو رفتند که چگونه چنین چیزی امکان پذیر خواهد بود؟

شرکت گوگل معتقد است که با تولید خودروهای بدون راننده از وقوع ۹۰ درصد از سوانح رانندگی جلوگیری می‌شود. کریس ارمسون(Chris Urmson) مدیر پروژه خودروهای بدون راننده گوگل می‌گوید: ما می‌توانیم تاثیر خیلی بزرگی بر این مقوله داشته باشیم، این یک فرصت طلایی برای حفظ جان هزاران نفر است.


به گزارش رایورز به نقل از Recode، کریس اورمسون (Chris Urmson) شخصی بود که روی این پروژه کار می‌کرد و به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین طراحان عرصه خودروهای بدون راننده است و در اوایل سال آینده، یک سرمایه‌گذاری جدید روی مسئله جدیدی خواهد کرد. ایده خودرویی که هیچ‌گونه نیازی به انسان برای هدایت ندارد بسیار جذاب به نظر می‌رسد.
این خودروها هرگز تصادف نمی‌کنند، دچار حواس پرتی نمی‌شوند و بدون کوچک‌ترین خستگی می‌توانند هزاران کیلومتر را بپیمایند و در تمامی حالات مشغول انجام محاسبات باشند تا سلامت سرنشینان را حفظ کنند.


آنچه در مورد خودروی بدون راننده گوگل مسلم بوده، این است که فناوری‌هایی که در این خودرو به منظور هدایت آن و حفظ سلامت و ایمنی سرنشینان مورد استفاده قرار گرفته، از نظر آزمایش شدن به هیچ عنوان جدید و بدیع نیستند؛ چه ازنظر سخت افزارهای مورد استفاده و چه نرم‌افزار و الگوریتم‌های بکار رفته در این خودرو.

شایان ذکر است که شرکت گوگل در طراحی سیستم هدایت خودروی خود از فناوری‌هایی استفاده کرده که بسیاری از آنها سال‌ها است که در حال کار هستند و آزمایشات ایمنی و امنیتی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. ضمنا، خلاقیت اورمسون، جای هیچ‌گونه شگفتی و حیرتی ندارد چون او کدهای مربوط به اجرای نرم‌افزار خودروی بدون راننده Google را بر طبق یک منبع نوشت.

اتفاقاً دو نفر از مهندسان برتر و کوشا به نام‌های جیجون ژو (Jiajun Zhu) و دیو فرگوسن (Dave Ferguson) در همان زمانی که اورمسون روی این خودروها کار می‌کرد، شرکت هوش مصنوعی خود را که روی خودروهای بدون راننده کار می‌کرد، آغاز کردند. اورمسون از چند تن از مهندسان برتر دیگر که در اپل و تسلا کار می‌کردند، نیز درخواست کرد که با او همکاری کنند. او همچنان به دنبال جذب سرمایه است. به گفته برخی، اورمسون به دلیل شهرت و اعتباری که دارد قادر است که منابع انبوهی از سرمایه را جمع‌آوری کند.

هدف گوگل برای تهیه خودروی بدون راننده، افزایش اطمینان و امنیت راننده است. البته راننده هر زمان که بخواهد می‌تواند هدایت خودرو را به دست بگیرد و سیستم هدایت خودکار را غیرفعال کند.
 
کد مطلب: 46967
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام