۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵

فیروزآبادی تاکید کرد:ضرورت وجود مبانی روشن برای سیاست‌گذاری در فضای مجازی

ایتنا- فیروزآبادی: سیاست‌گذاری در فضای مجازی کاری دشوار است.
فیروزآبادی تاکید کرد:ضرورت وجود مبانی روشن برای سیاست‌گذاری در فضای مجازی


دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با اشاره به ضرورت سیاست‌گذاری در فضای مجازی، تاکید کرد که لازم است مبانی روشنی در این زمینه وجود داشته باشد.


به گزارش ایتنا از ایرنا، ابوالحسن فیروزآبادی روز چهارشنبه در اولین نشست بین‌المللی 'سبک زندگی و سلامت: فرهنگ و فضای مجازی' افزود: برای تدوین این کار باید اسناد بالادستی و ارزش‌های ملی و مذهبی مورد توجه خاص قرار گیرند.

وی با اشاره به این که سیاست‌گذاری در فضای مجازی کاری دشوار است، اظهار کرد: گروهی معتقدند محصول و فرآیند در حوزه فضای مجازی باید کنترل شود و برخی دیگر اعتقاد دارند که که باید از محصولات و فرآیندهای فرهنگی حمایت کرد و سیاست‌های مداخله‌ای را توصیه می‌کنند.

فیروزآبادی گفت: لازم است قبل از این که فضای مجازی شکل واقعی خود را پیدا کند، ما به اجماع نسبی در این زمینه رسیده باشیم و سیاست‌گذاری لازم در این حوزه انجام شود.

وی بر لزوم نهادینه شدن عقلانیت مجازی نیز تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید در این حوزه اقدامات جدی به عمل آورند و این موضوع می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مسائل از جمله سیاست‌گذاری باشد.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی لزوم مشارکت بخش خصوصی و دستگاه حاکمیتی را یادآور شد و گفت: از طریق فرآیند مشارکت و عقلایی با درک و شناخت مناسب می‌توان به عقلانیت مجازی دست یابد.

وی یکی از خصوصیات فضای مجازی را کاربر محور بودن بیان کرد و گفت: در سایر رسانه‌ها ارتباط با کاربران خطی است اما در فضای مجازی این ارتباط تعاملی بوده و کاربران تولیدکنندگان و سازندگان این فضا هستند.
کد مطلب: 40527
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام