۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
دبیر شورای‌عالی فضای مجازی:

نگاه به فضای مجازی در کنار دغدغه، توسعه متوازن درون‌زا و برون‌نگر است

ایتنا- فیروزآبادی: از تجربیات دبیر قبلی شورا استفاده می‌کنیم.
نگاه به فضای مجازی در کنار دغدغه، توسعه متوازن درون‌زا و برون‌نگر است


دبیر شورای‌عالی فضای مجازی گفت: مقام معظم رهبری در کنار دغدغه‌هایی که نسبت به فضای مجازی دارند، با نگاه توسعه متوازن برنامه‌ریزی شده درون‌زا و بیرون‌نگر به این حوزه نگاه می‌کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، ابوالحسن فیروزآبادی امروز در مراسم معارفه خود به عنوان دبیر شورای‌عالی فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی دارای ویژگی‌های خاص فرهنگی و اقتصادی است و اقتصاد امروز مبتنی بر توسعه و رقابت است.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با بیان اینکه رقابت مبتنی بر تکنولوژی است، گفت:‌ فناوری اطلاعات تکنولوژی چند کاره است که مانند موتور بخار و الکتریسته تاریخ را تغییر می‌دهد.

وی با اشاره به هدف افزایش بهره‌وری اقتصاد در ایران گفت: رشد اقتصادی ۸ درصدی که تقریباً مقدور نیست، نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین دارد و تمرکز بر بخش خدمات می‌تواند زمینه‌ساز رشد اقتصادی در کشور باشد.

فیروز‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: فضای مجازی همراه با تغییر ادراکی و تغییر ارتباطی در انسان است. تغییر ارتباطی به دلیل اینکه دیگر ارتباطی وجود ندارد و اتصال جای ارتباط را می‌گیرد، ایجاد می‌شود.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی توضیح داد: همچنین با گسترش فضای مجازی ادارک انسان‌ها نیز به دلیل وجود بانک‌های اطلاعاتی و بصری شدن انسان‌ها متفاوت می‌شود، از این‌رو فضای مجازی چاقوی دو لبه است.

وی با اشاره به آغاز دوره جدید فعالیت شورای‌عالی فضای مجازی گفت: برداشت من این است که معظم‌له در کنار دغدغه‌هایی که نسبت به فضای مجازی دارند با نگاه توسعه متوازن برنامه‌ریزی شده درون‌زا و بیرون‌نگر به این حوزه نگاه می‌کنند.

فیروزآبادی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری درباره دور دوم فعالیت شورا گفت: یکی از تأکیدات این حکم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است که مقام معظم رهبری تأکید دارند، اضافه بر شبکه‌ای که در دیگر کشورها وجود دارد، شبکه ملی اطلاعات باید در ایران شکل بگیرد.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی افزود: ایجاد شورا و حکم انتصاب اعضای جدید، فرصت تاریخی بزرگ برای نخبگان و جامعه کشور می‌دانم که نخبگان کشور باید این مأموریت را به سرانجام برسانند.

وی تأکید کرد: یکی از شرایط این مأموریت شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی است.

فیروزآبادی گفت:‌در این دوره تاریخی می‌توان جهش کرد؛ پس از انقلاب اسلامی تمایل و قصد به جهش در ملت و مسئولان وجود دارد و این جهش با ابزار ICT ممکن می‌شود.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی یادآور شد: از رئیس قبلی مرکز که دوره ایشان به سختی طی شد، تشکر می‌کنم و امیدوارم هرجا هستند، موفق باشند و از تجربیات ایشان در شورا استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با وزارت ارتباطات، صداوسیما و وزارت ارشاد کار زیادی داریم و از آقایان تقاضا دارم رعایت حال مرکز ما را داشته باشند تا بتوانیم به اهدافی که مقام معظم رهبری برای‌مان تعیین کرده‌اند، برسیم.
کد مطلب: 38302
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام