۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۳
در جلسه آینده شورای‌عالی فضای مجازی انجام می‌شود

بحث درباره اصول و ضوابط اجرایی شبکه ملی اطلاعات

ایتنا- فیروزآبادی: تولید محتوای بومی از الزامات شبکه ملی اطلاعات است.
بحث درباره اصول و ضوابط اجرایی شبکه ملی اطلاعات


رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به محتوای غیربومی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، بر لزوم فعالیت نیروهای داخلی برای تولید محتوا تاکید کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، ابوالحسن فیروزآبادی امروز در حاشیه نشست توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در حوزه ICT با اشاره به آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات گفت: جلساتی به صورت مستمر بین وزارت ICT و مرکز عالی فضای مجازی برگزار می‌شود و در جلسه شنبه آینده شورای‌عالی فضای مجازی، گزارشی از پیشرفت این پروژه ارائه خواهد شد و اصول و ضوابط اجرایی شبکه به بحث گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه سایر ضوابط و اجرای کار در طول یک سال آینده صورت می‌گیرد افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی در زمینه شبکه ملی اطلاعات هماهنگ هستند. همچنین در هفته دولت فاز نخست این شبکه رونمایی شده و فاز دوم که راه‌اندازی شبکه و سیستم نو است، به تدریج صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر اهمیت تولید محتوا در شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌ها اظهار کرد: تولید محتوای بومی از الزامات شبکه ملی اطلاعات است. در حال حاضر متاسفانه محتوای پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی از این شبکه خارج است که باید اصلاح شود.

فیروزآبادی با بیان اینکه باید توسعه خدمات را دستورالعمل قرار دهیم، گفت: ما در بخش تجارت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، تولید محتوا و موتور جستجوی بومی ضعیف هستیم، اما معتقدیم نیروهای بااستعداد استان‌ها می‌توانند امکان تولید محتوای بومی را فراهم کنند.
کد مطلب: 44677
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام