۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲

کاهش ۱۶ درصدی درآمدهای اوراکل از فروش خدمات ابری

ایتنا - درآمدهای دو بخش نرم‌افزار و خدمات ابری اوراکل در فصل نخست 2015 کاهش 2 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان داد.
کاهش ۱۶ درصدی درآمدهای اوراکل از فروش خدمات ابری


شرکت اوراکل گزارش مالی مربوط به فصل نخست سال جاری میلادی را منتشر کرد و توضیح داد نتایج به دست آمده نگرانی‌های موجود در مورد پیشرفت‌های آتی را از بین نبرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این شرکت بزرگ فناوری توضیح داد که در سه ماه مذکور سود خالص آن ۱.۷۵ میلیارد دلار محاسبه شده است و به عبارت دیگر به‌ازای هر سهم خود در تالار بورس ۴۰ سنت سود کرده است.

درآمدهای غیرحسابرسی شده (Non-GAAP) در دوره زمانی مذکور به‌ازای هر سهم ۵۳ سنت محاسبه شد تا بر این اساس مجموع درآمدهای اوراکل ۸.۴۵ میلیارد دلار برآورد شود. این رقم از درآمد ۸.۶ میلیارد دلاری که از قبل پیش‌بینی شد کمتر بود.

وال استریت نیز از مدتی قبل پیش‌بینی کرده بود اوراکل برای این دوره زمانی سه ماه به‌ازای هر سهم خود ۵۲ سنت و در مجموع ۸.۵۳ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند. گفته می‌شود مدت کوتاهی پس از انتشار گزارش مالی اوراکل، ارزش سهام شرکت در بازار بورس کاهش یافت.

 

نگرانی‌ها در مورد تاثیر محصولات ابری بر نرم‌افزارهای سنتی در این زمینه بسیار اثرگذار بود. میزان درآمدهای اوراکل از فروش خدمات ابری در این فصل ۱۶ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

درآمدهای دو بخش نرم‌افزار و خدمات ابری در شرکت اوراکل طی فصل نخست سال جاری میلادی درمجموع ۶.۵ میلیارد دلار محاسبه شد که این رقم کاهش ۲ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان داد. اوراکل در این فصل توانست از فروش خدمات ابری خود ۶۱۱ میلیون دلار درآمد کسب کند که کارشناسان از قبل درآمد ۶۳۰ میلیون دلاری برای این بخش را پیش‌بینی کرده بودند.
 
کد مطلب: 38235
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام