۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵

مدیران سابق نهاد جاسوسی، معمار شرکت‌های نوپای امنیتی آمریکا

ایتنا- افشاگری‌های اسنودن باعث شده تا کاربران حقیقی و حقوقی اینترنت به محصولات شرکت‌های جدید امنیتی جاسوسان آژانس امنیت ملی اعتماد نکنند.
مدیران سابق نهاد جاسوسی، معمار شرکت‌های نوپای امنیتی آمریکا


این روزها مهندسان ماهری که به دنبال یافتن ردی از سلاح‌های کشتارجمعی در خاورمیانه هستند، مهاجمان سایبری مورد حمایت دولت امریکا و ژنرال‌های بازنشسته آژانس امنیت ملی همگی به دنبال تاسیس شرکت‌های امنیتی هستند.


به گزارش ایتنا از فارس، بسیاری از کارکنان و همکاران سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در حال تاسیس شرکت‌های خصوصی امنیتی هستند تا از امنیت کارکنان بخش خصوصی در برابر جاسوسی و حملات سایبری دفاع کنند.

آنها امیدوارند از تجربه خود برای جلب اعتماد کاربران بهره بگیرند. اما سابقه نه چندان درخشان آنها و جاسوسی گسترده از میلیون‌ها نفر در داخل و خارج آمریکا باعث شده اعتماد به این شرکت‌های نوپا چندان ساده نباشد.

ژنرال کیت الکساندر مدیر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و طراح بسیاری از برنامه‌های جاسوسی غیرقانونی این سازمان سال گذشته از سمت خود استعفا داد و شرکت امنیتی IronNet Cyber Security را با مشارکت تعدادی از کارکنان سابق این آژانس و برخی نهادهای دولتی دیگر تاسیس کرد.

مارک یانگ همکار سابق وی در آژانس و وزارت دفاع ایالات متحده هم به عنوان یکی از مدیران ارشد IronNet Cyber Security در حال فعالیت است.

وی می‌گوید کارکنان آژانس از توانایی خوبی برای یافتن مشکلات جدی در میان انبوهی از حجم داده برخوردارند.

برخی کارکنان سابق آژانس هم از تجربیات خود در مقابله با حملات هکری دیگر کشورها و همین‌طور انجام حملات متقابل به این کشورها استفاده کرده و شرکت‌های مختلفی را تاسیس کرده‌اند. Root9b یکی از این شرکت‌هاست که در زمینه آموزش مهندسان بخش خصوصی و ایمن‌سازی شبکه‌های آنها فعالیت می‌کند.

برخی مدیران این شرکت هنوز با آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری دارند و به این سازمان جاسوسی هم مشاوره می‌دهند.

علیرغم بدبینی به این شرکت‌های خلق الساعه، بسیاری از آنها درآمد کم و بیش خوبی دارند و حتی از گردش درآمدی یک میلیارد دلاری در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ برخوردار بوده‌اند.

همچنین کارکردن در این شرکت‌ها منعطف‌تر است و نیروهای کاری وقت بیشتر و آزادتری دارند.

Oren Falkowitz و Blake Darché که در آژانس امنیت ملی آمریکا در کنار هم کار می‌کردند و وظیفه ردگیری سلاح‌های کشتارجمعی را در خاورمیانه بر عهده داشتند سال گذشته شرکت Area1 Security را تاسیس کردند تا با ایمیل‌های پیشینگ که برای سرقت اطلاعات کاربران ارسال می‌شوند مقابله کنند.

Blake Darché در مورد انگیزه خود برای تاسیس یک شرکت مستقل می‌گوید: در آژانس امنیت ملی با شما خوب رفتار نمی‌کنند.

من فکر می‌کنم آنها برای مدیریت استعدادهای فنی مشکل دارند و شما برای آنها بیشتر شبیه یک شماره سریال هستید.

مشکل مشترک همه این شرکت‌ها بدبینی فزاینده مشتریانشان در اثر افشاگری‌های ادوارد اسنودن است.

یکی از این مدیران می‌گوید: مردم لزوما آنچه را که شما می‌گویید باور نمی‌کنند. لذا ما در خارج از آمریکا فعالیت نمی‌کنیم.

زیرا افراد به عقد قرارداد با شرکتی که مدیرانش قبلا در آژانس امنیت ملی کار می‌کرده‌اند شک بیشتری دارند.

البته تعداد افرادی که در داخل آمریکا هم تمایلی به همکاری با این شرکت‌های امنیتی ندارند کم نیست، اما به هر حال نگرانی از حملات هکری و سرقت داده‌های ارزشمند در برخی موارد چاره‌ای جز همکاری با این شرکت‌ها برای مشتریان کم تجربه و نگران باقی نمی‌گذارد.
کد مطلب: 37641
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام