۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸

دادستان سوئیس: اسنودن با امنیت کامل در کشور ما زندگی کند

ایتنا - اسنودن که یکی از کارمندان قراردادی اسبق در سازمان NSA بود، سال گذشته با افشاگری‌های خود به موضوع اصلی رسانه‌های جهانی تبدیل شد.
دادستان سوئیس: اسنودن با امنیت کامل در کشور ما زندگی کند


دادستان کل کشور سوئیس با بیان گزارشی اعلام کرد که "ادوارد اسنودن"(Edward Snowden) کارمند اسبق آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA) که افشاگری‌های فراوانی را در مورد فعالیت‌های جاسوسی این کشور انجام داده بود، می‌تواند بدون هر گونه مشکل با امنیت کامل در این کشور زندگی کند.


به گزارش ایتنا از رایورز، دو روزنامه مجزای سوئیسی با انتشار گزارش‌هایی بیانات دادستان کل این کشور را توضیح دادند و هر یک به صورت جداگانه اعلام کردند که هرگونه اقدام توسط ماموران امنیتی آمریکا برای دستگیر کردن اسنودن در خاک سوئیس غیرقانونی محسوب می‌شود و علاوه بر داشتن تبعات سیاسی، می‌تواند اخراج کارمندان آمریکایی از این کشور را هم به دنبال داشته باشد.

اسنودن که یکی از کارمندان قراردادی اسبق در سازمان NSA بود، سال گذشته با افشاگری‌های خود به موضوع اصلی رسانه‌های جهانی تبدیل شد و در پی این اتفاقات از هاوایی آمریکا به هنگ‌کنگ فرار کرد.

در این اقدام اسنودن هزاران سند محرمانه مربوط به سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا را در اختیار گرفت و به مرور زمان آن‌ها را در روزنامه‌های آلمان، هنگ‌کنگ، بریتانیا و ایالت متحده به‌چاپ رساند تا آنکه دولت آمریکا اعلام کرد که او هویت و سرمایه‌های این کشور را به سرقت برده است.

 

"ادوارد اسنودن" سرانجام به کشور روسیه رفت و به اجبار چندین هفته را در منطقه حفاظت شده در فرودگاه Sheremetyevo مسکو به‌سر برد تا آنکه برای وی اقامت موقت کشور روسیه صادر شد و البته ماه گذشته اقامت او برای ۳ سال دیگر تمدید شد.
 
کد مطلب: 32281
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
نه بابا. بیاد ایران با امنیت کامل زندگی کنه!!!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام