۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷

افشای جزئیات تازه از همدستی غول مخابراتی آمریکا با آژانس امنیت ملی

ایتنا- AT&T باروش‌های مختلف مخفیانه دسترسی به میلیاردها ایمیل را در شبکه داخلی خود ممکن کرده است.
افشای جزئیات تازه از همدستی غول مخابراتی آمریکا با آژانس امنیت ملی


اسناد تازه افشاشده ادوارد اسنودن از همکاری غول مخابراتی آمریکا AT&T با آژانس امنیت ملی این کشور از سال ۲۰۰۳ به این سو به منظور جمع‌آوری آنی اطلاعات خصوصی کاربران خبر می‌دهد.


به گزارش ایتنا از فارس،‌ تنها در یکی از اولین ماه‌های اجرای این طرح بیش از ۴۰۰ میلیارد متادیتای اینترنتی از کاربران مختلف جمع‌آوری شد.

یکی از برنامه‌های جاسوسی به کار گرفته شده در قالب این طرح موسوم به Fairview بیش از یک میلیون ایمیل را در روز به مراکز آژانس امنیت ملی آمریکا در Fort Meade واقع در ایالت مریلند ارسال می‌کرد.

برنامه دیگری به نام Stormbrew که با شرکت وریزون و شرکت MCI مرتبط بود از فناوری‌های جدید برای پردازش ترافیک داده استفاده می‌کرد.

AT&T در سال ۲۰۱۱ روزانه ۱.۱ میلیارد سابقه تماس‌های تلفن همراه مردم آمریکا را در اختیار آژانس امنیت ملی قرار می‌داد و تلاش شد تا این موفقیت قبل از فرا رسیدن سالگرد ۱۱ سپتامبر رخ دهد.

آژانس امنیت ملی آمریکا برای اجرای برنامه Fairview حدود ۱۸۸.۹ میلیون دلار هزینه کرد که دو برابر برنامه Stormbrew بود.

AT&T در طراحی اکثر این برنامه‌ها همکاری نزدیکی با این نهاد جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا داشته است.

بر طبق اسناد موجود همکاری این آژانس و AT&T بسیار خاص و همراه با بهره‌وری فراوان بوده است.

این شرکت مخابراتی با دور زدن قانون و با روش‌های مختلف مخفیانه دسترسی به میلیاردها ایمیل را در شبکه داخلی خود ممکن کرده است.

همچنین بر اساس یک حکم مخفیانه دادگاه، AT&T استراق سمع آژانس امنیت ملی آمریکا از دیپلمات‌های مستقر در سازمان‌ملل را ممکن کرده بود.

AT&T ابزار متنوع جاسوسی و کنترل را هم در ۱۷ هاب اینترنتی خود در خاک آمریکا نصب کرده که نسبت به شرکت رقیبش یعنی وریزون بسیار بیشتر است.
کد مطلب: 37642
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام