۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۹

مایکروسافت تمایلی به خرید مرکز نقشه‌های HERE نوکیا ندارد

ایتنا - نوکیا قصد دارد با فروش واحد تولید نقشه‌های مجازی HERE تمرکز بیشتری بر شبکه‌های بی‌سیم داشته باشد.
مایکروسافت تمایلی به خرید مرکز نقشه‌های HERE نوکیا ندارد


خبرگزاری بلومبرگ توضیح داد که شرکت Nokia Oyj در تلاش است واحد ویژه خود برای تولید نقشه‌های هوشمند HERE را به فروش برساند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این گزارش ادعا می‌کند که شرکت فنلاندی مذکور از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در جهان قصد دارد با فروش واحد تولید نقشه‌های مجازی HERE تمرکز بیشتری بر کسب و کار شبکه‌های بی‌سیم و ارتقاء فعالیت‌های خود در این حوزه داشته باشد.

بلومبرگ توضیح داد از بین شرکت‌هایی که برای خرید مرکز تولید نقشه‌های الکترونیکی HERE نوکیا اقدام کرده‌اند می‌توان به Uber، یکی از خودروسازان بزرگ آلمانی و تعداد دیگری از شرکت‌های خصوصی اشاره کرد.

باید توجه داشت که برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی، در لیست خریداران مشتاق بلومبرگ برای مرکز تولید نقشه‌های مجازی HERE نامی از مایکروسافت، گوگل و اپل آورده نشده است.

 

از بین این سه شرکت بزرگ، دلایل فراوانی وجود دارد که ثابت می‌کند مایکروسافت یکی از خریداران اصلی است. زیرا شرکت مایکروسافت سال گذشته مرکز تولید دستگاه‌های موبایلی نوکیا را به طور کامل خریداری کرد.

مایکروسافت پس از این خرید بزرگ تصمیم خود برای اخراج نیمی از کارمندان نوکیا و تعطیلی برخی از کارخانه‌های آن را به اجرا رساند.

گزارش‌هایی که پیش‌تر از سوی منابع آگاه منتشر می‌شد نشان داد مایکروسافت تمایل دارد مرکز تولید نقشه‌های مجازی HERE را بخرد و در قالب بخشی از خرید نوکیا، این واحد را هم از آن خود کند که البته مایکروسافت پس از گذشت مدتی این خبر را تکذیب کرد.
 
کد مطلب: 35421
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام