۳
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷

وزیر ارتباطات: باید از اعتماد کشور درست استفاده کنیم

ایتنا- واعظی: مردم و بزرگان به ما اعتماد کرده‌اند و ما باید از این اعتماد به درستی استفاده کنیم.
وزیر ارتباطات: باید از اعتماد کشور درست استفاده کنیم


مجوز رسمی ارائه خدمات نسل‌های سه و بالاتر امروز و با حضور وزیر ارتباطات به اپراتورهای اول و دوم ارتباطی کشور اعطا شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، پیش از این قرار بر این بود که اپراتور ایرانسل به طور آزمایشی به ارائه خدمات نسل های بالاتر در ۱۵ نقطه مانند برخی دانشگاه‌های پایتخت بپردازد که بعدها بنا بر اعلام وزیر ارتباطات تعداد این نقاط افزایش یافته و حتی ارائه این سرویس‌ها به طور آزمایشی در برخی شهرستانها نیز مورد تست و آزمایش قرار گرفت.

بنا بر آنچه پیش از این اعلام شده بود قرار بر این بود که در صورت موفقیت ایرانسل در ارائه آزمایشی این خدمات بدون فوت وقت مجوز رسمی ورود به نسل‌های بالاتر به این اپراتور واگذار شود.

برای ارائه مجوز خدمات نسل‌های بالاتر به اپراتورها وزارت ارتباطات شروط متعددی برای اپراتورها در نظر گرفته بود.

البته مسوولان مخابرات ایران و اپراتور اول ارتباطی کشور به دلیل انتقاداتی که نسبت به برخی از این شروط داشتند در روند مذاکرات خود با کندی‌هایی همراه شدند و مذاکره میان مدیران همراه اول و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی برای رسیدن به تفاهم نهایی همچنان ادامه داشت و ظاهرا این مذاکرات امروز به نتیجه نهایی رسیده و این مجوز به همراه اول هم تعلق گرفت.

پیش از این ارائه خدمات نسل سوم ارتباطی در انحصار رایتل بود که با اتمام دوره انحصار این اپراتور در پایان مردادماه راه اپراتورهای دیگر برای ورود به خدمات نسلهای بالاتر باز شده و محدودیت های قانونی در این زمینه برطرف می شود.

نباید برای مردم و بزرگان دغدغه ایجاد شود
وزیر ارتباطات در مراسم اعطای مجوز نسل سه و نسل‌های بالاتر ارتباطی به اپراتورهای اول و دوم کشور اظهار کرد: برخی از دوستان بابت اتفاقی که افتاده خیلی تحت تاثیر بودند و می‌گفتند باید نامی برای امروز گذاشته شود اما از نظر من اگرچه امروز روز مهمی است اما تا پایان دولت چنین روزهایی زیاد خواهیم داشت.

محمود واعظی در عین حال عنوان کرد: ما با ارائه این مجوز تلاش کردیم تکنولوژی را آزاد کنیم و این طور نباشد که تکنولوژی‌های بالا به مانند گروگان در دست ما باشد و با هزینه‌های بسیار آزاد شود. اکنون ما در زمینه خدمات آزادسازی کرده‌ایم و اپراتورها مجاز شده‌اند خدمات موردنظر خود را ارائه دهند.

وی اظهار کرد: در مرحله اول از امروز ارائه نسل‌های بالاتر در مراکز استان‌ها آغاز شده و با فاصله‌ای کوتاه شهرهای بزرگ و به تدریج سراسر کشور به این خدمات دسترسی خواهند داشت.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: همه اپراتورها برای ما عزیز و یکسان هستند اما باید به خاطر داشت که عجله نباید باعث شود از کیفیت خدمات جا بمانیم. به همین دلیل ما از اپراتورها خواسته‌ایم تا مدتی را صرف آزمایش‌های لازم کنند تا پیش از آنکه مردم بخواهند نقاط ضعف را گوشزد کنند خود اپراتورها در مرحله آزمایش این نقاط ضعف را دریافته و برطرف کنند.

واعظی همچنین عنوان کرد:‌ هریک از اپراتورها به طور متوسط حدود ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ورود به نسل‌های بالاتر صورت داده‌اند که به تدریج این سرمایه‌گذاری با ورود به شهرهای دیگر و سراسر کشور تکمیل خواهد شد.

وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: رقمی که در این حوزه سرمایه‌گذاری شده رقمی بزرگ است.

واعظی همچنین خاطرنشان کرد:‌ باید خدماتی که ما به مردم می‌دهیم خدماتی شیرین باشد و این گونه نباشد که برای مردم و بزرگان دغدغه ایجاد کند. درواقع مردم و بزرگان به ما اعتماد کرده‌اند و ما باید از این اعتماد به درستی استفاده کنیم.

وی ادامه داد:‌ طی مدتی که اپراتورها به طور آزمایشی به ارائه نسل‌های بالاتر پرداختند حجم دیتای جابه جا شده دو برابر شده بود اما ظرفیت ترافیک بین‌الملل تغییر چندانی نکرده بود. به این معنا که این بستر در خدمت محتوای داخلی قرارگرفته و برخی نگرانی‌ها مبنی بر آنکه اگر سرعت اینترنت بالا رود دسترسی به برخی مسائل نادرست صورت می‌گیرد برطرف شده است.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آماری از روزهای ارائه ۳G به شکل آزمایشی پرداخت و گفت:‌ طی این روزها میانگین مصرف هر کاربر در قم ۵ برابر تهران بوده است و این اعداد و ارقام نشانه خوبی است و نشان می‌دهد که از این ظرفیت در مراکز مذهبی کشور استفاده شده است.

وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: تا سال گذشته تنها ۱۰ درصد از محتوای اینترنت در داخل کشور میزبانی می‌شد اما اکنون این رقم به حدود ۳۵ درصد رسیده است.
کد مطلب: 32055
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
از اعتماد ملت یا رای اعتماد نمایندگان ( نخ سوزن جبهه پایداری)؟؟؟؟؟!!!!! :-)
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایشون اظهارات خیلی عجیبی داشته. مثلا فرموده بودند که تعرفه اینترنت در ایران معقول است! یا اینکه دولت هیچ وقت قول نداده بود فیتر (بعضی سایتهای مورد اقبال مردم) را بردارد. گویا به جای راضی کردن مردم تصمیم گرفته اند تندروها رو راضی نگه دارند تا مبادا برای سوال به مجلس فراخونده بشوند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
چطوره کمی هم به مردم اعتماد کنید؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام