۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۳

مایکروسافت هزینه استفاده از Windows Azure را کاهش داد

ایتنا- مایکروسافت برای رقابت با آمازون، هزینه‌های استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی و Windows Azure را کاهش می‌دهد.
مایکروسافت هزینه استفاده از Windows Azure را کاهش داد


شرکت آمازون سال گذشته هزینه استفاده از سرویس‌های ذخیره‌ساز اطلاعات مبتنی بر وب را برای مشتریان خود کاهش داد و مایکروسافت هم‌اکنون قصد دارد با اندکی تاخیر این اقدام را در سیستم‌های اطلاعاتی و پردازش ابری Windows Azure انجام دهد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب سایت zdnet، بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبلاگ رسمی Windows Azure، شرکت مایکروسافت قصد دارد از تاریخ ۱۳ مارس سال جاری میلادی هزینه استفاده از سرویس‌های Block Blobs Storage و Disks/Page Blobs Storage خود را کاهش دهد.

شرکت مایکروسافت در نظر دارد این کاهش قیمت را برای تمامی مشتریان خود در سراسر جهان لحاظ کند و بر همین اساس مقامات غول نرم‌افزاری جهان اعلام کرده‌اند که با این فرآیند سیستم ذخیره‌ساز اطلاعات Azure در بسیاری از نقاط جهان از سرویس مشابه (Amazon Web Services (AWS هم ارزان‌تر خواهد شد.

لازم به ذکر است که شرکت آمازون در تارخ ۲۱ ژانویه سال جاری اعلام کرد هزینه استفاده از سرویس‌های Elastic Block Store و Simple Storage Service را کاهش می‌دهد.

«استیون مارتین» (Steven Martin) مدیر مرکز Windows Azure در شرکت مایکروسافت گفت: «ما قصد داریم خود را با کاهش هزینه‌های سرویس AWS آمازون که در منطقه آمریکای شرقی با پایین‌ترین سطح قیمت عرضه می‌شوند، هماهنگ کنیم. کاهش قیمت S۳ و EBS تا بیش از ۲۰ درصد باعث شده است این سرویس‌ها با پایین‌ترین سطح قیمت برای همه مناطق جهان عرضه شوند».

او در ادامه توضیح داد: «ما برای سرویس Locally Redundant Disks/Page Blobs Storage کاهش ۲۸ درصدی قیمت‌ها را در نظر گرفته‌ایم و همچنین قصد داریم هزینه استفاده از سرویس Azure Storage را تا ۵۰ درصد پایین بیاوریم».

شرکت مایکروسافت در آپریل ۲۰۱۳ اعلام کرده بود که از نظر قیمت و هزینه استفاده از سرویس‌های پردازشی، ذخیره‌ساز اطلاعات و مبتنی بر پهنای باند، خود را با سرویس AWS آمازون هماهنگ می‌کند.

مقامات مایکروسافت توضیح دادند که با این کاهش قیمت کاربران هم‌اکنون می‌توانند با پرداخت هزینه‌های Azure به مدت ۶ ماه یا ۱۲ ماه از خدمات آن بهره‌مند شوند.
کد مطلب: 29298
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام