دورخیز مدیران ارشد کسب و کارها برای جلب همکاری مشتریان
ایتنا- درصد از مدیران ارشد میکوشند مشتریانشان را در فرایند توسعه راهبردهای کسب و کار شرکت خود سهیم کنند.
نتایج مطالعه یک موسسه وابسته به آی بی ام نشان میدهد بخش زیادی از مدیران ارشد کسب و کارها میکوشند مشتریان خود را در فرایند توسعه راهبردهای کسب و کار مشارکت دهند.
به گزارش ایتنا ا ز همکاران سیستم و به نقل از وبسایت cbronline، موسسه حمایت از ارزش کسب و کارها که وابسته به شرکت آی بی ام است، در مطالعهای دریافته است که ۹۰ درصد از مدیران ارشد کسب و کارها میکوشند مشتریانشان را در فرایند توسعه راهبردهای کسب و کار شرکت خود سهیم کنند.
در عین حال حدود ۳۰ درصد از این مدیران از اینکه برخی از همتایان خود ارتباط مستقیمی با مشتریان ندارند، اظهار نگرانی کردهاند. از مجموع مدیران عاملی که در این مطالعه شرکت کردهاند، حدود ۶۰ درصد به پژوهشگران گفتهاند در حال حاضر تلاش میکنند تا بتوانند در سه تا پنج سال آینده مشتریان خود را به صورت مستقیم در توسعه راهبردهای کسب و کار مشارکت دهند و آموختههای حاصل از این کار را در توسعه اولویتها و راهبردهای کسب و کار خود به کار بندند.
بریجت کرالینگِن، معاون ارشد بخش خدمات کسب و کارهای جهانی در شرکت آی بی ام در این زمینه گفته است: آخرین پژوهشی که بر روی مدیران ارشد کسب و کارها در یک دهه گذشته انجام شده است، نشان میدهد سازمانها در جهتی حرکت کردهاند که امروزه الگوهای مبتنی بر کار جمعی و ارتباط دو سویه را با روی گشادهتری میپذیرند.
وی تصریح کرده است که امروزه، مدیران عامل کسب و کارها دریافتهاند که نمیتوانند به تنهایی کار خود را پیش برند.
مطالعه شرکت آی بی ام نشان داده است شرکتهایی که در مقایسه با رقبای خود عملکرد بهتر و قویتری دارند، بیشتر تمایل دارند ارتباط دوسویه و مستقیمی با مشتریان خود داشته باشند.
یکی دیگر از یافتههای این مطالعه این است که حدود ۵۴ درصد از مدیران ارشد میکوشند در سه تا پنج سال آینده به صورت مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند ولی بسیاری از آنها تلاش میکنند از فناوریها و کانالهای دیجیتالی وارد ارتباط با مشتریان شوند.