۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۱

حضور طوفانی Bada 2 با سه Wave جدید

ایتنا - شرکت سامسونگ از نسخه جدید سیستم‌عامل bada در قالب سه اسمارت‌فون جدید خانواده Wave پرده برداشت.
حضور طوفانی Bada 2 با سه Wave جدید




از قابلیت‌های برجسته نسخه دوم سیستم‌عاملbada می‌توان به مولتی تسکینک گسترده با پشتیبانی از اجرای همزمان برنامه‌های مختلف، ارتقاء قابلیت انتقال فایل و اشتراک گذاری محتوا از طریق فناوری Wi-Fi Directبر بستر شبکه‌های بی سیم، قابلیت تشخیص صدا و بالاخره فناوری برد کوتاه NFC با کاربردهای متعدد در زمینه پرداخت الکترونیکی اشاره کرد.

به گزارش ایتنا، دیگر تغییرات bada 2به اپلیکیشن‌های جدیدی همچون ChatOn در برقراری اطلاعات و پیام‌های کوتاه بین کاربران و تغییر ظاهر و امکانات فروشگاه مجازی Samsung Apps تعلق دارد، که در هر دو مورد تجریه جدیدی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

اسمارت‌فون‌های جدید سامسونگ با سیستم‌عامل جدید شاملWave 3، Wave M و Wave Yمی‌شود که همان طور که از نام‌های آن‌ها مشخص است، در کلاس‌های گوناگون ارائه شده‌اند. آقای JK Shinمدیر ارشد بخش Samsung Mobile Communication Businessبا معرفی این سه مدل به عنوان اولین نمونه‌ها با سیستم‌عامل جدید bada 2.0، محبوبیت و استفاده آسان را کلیدی‌ترین نکات قابل ذکر در مورد این مدل‌ها دانست.

پیشرفته‌ترین مدل در میان این سه‌،Wave 3 با مشخصاتی در ردیف بهترین اسمارت‌فون‌های حال حاضر بازار است که برای اولین بار سایز صفحه‌نمایش در سیستم‌عامل bada را به ۴.۰ اینچ ارتقا داده است.

ابعاد این مدل ۹.۹×۶۴.۲×۱۲۵.۹ میلی‌متر است و ۱۲۲ گرم وزن دارد.

صفحه‌نمایش ۴ اینچی دستگاه از وضوح WVGA و قابلیت لمسی خازنی با فناوری Super AMOLED برخوردار است که در مقام مقایسه می‌توان آن را با صفحه‌نمایش Galaxy S Plus در یک ردیف قرار دارد.

دوربین اصلی این مدل ۵ مگاپیکسلی اتوفوکوس است و بر بالای صفحه‌نمایش نیز از یک نمونه VGA برای تماس‌های ویدئویی استفاده شده است.

پردازنده Wave 3 یک نمونه بسیار قدرتمند ۱.۴ گیگاهرتزی است و حافظه آن نیز بجز ۳ گیگابایت داخلی دستگاه، تا ۳۲ گیگابایت دیگر از طریق اسلات کارت Micro SD قابلیت ارتقا دارد.

از جمله دیگر نکات قابل ذکر در مورد این مدل باید به فناوری Wi-Fi Direct، استفاده از ورژن ۳.۰ در اتصال بلوتوث و سرعت فوق‌العاده 14.4Mbps ارتباط 3G اشاره نمود. دومین مدل معرفی شده Wave M نام دارد. ابعاد این مدل ۱۲.۲×۶۳.۳×۱۱۳.۸ میلیمتر با وزن ۱۲۱ گرم است و سایز صفحه‌نمایش در آن به ۳.۶۵ اینچی HVGAبا فناوری ساخت TFT تغییر یافته است.

دوربین این گوشی هم ۵ مگاپیکسلی اتوفوکوس است و ازدوربین دوم نیز در آن استفاده شده است. پردازنده دستگاه ۸۳۲ مگاهرتزی است و از ۱۵۰ مگابایت حافظه داخلی در آن استفاده شده است. همراه گوشی یک کارت ۲ گیگابایتی Micro SD نیز ارائه می‌شود.در نهایت سومین مدل معرفی شده Wave Y نام گرفته است.

این مدل که بر طبق سیستم نام‌گذاری جدید سامسونگ، برای کاربران با بودجه پائین‌تر طراحی شده است، دارای ابعاد ۱۲.۳×۵۸.۲×۱۱۰ میلیمتر با وزن ۱۰۲.۴ گرم است و با سایز ۳.۲ اینچی صفحه‌نمایش، کوچک‌ترین مدل در این دسته محسوب می‌شود.

وضوح صفحه‌نمایش لمسی خازنی Wave Y برابر ۴۸۰×۳۲۰ پیکسل بوده و با فناوری TFT ساخته شده استی شده است.

دوربین اصلی این مدل ۲.۰ مگاپیکسلی‌است و برخلاف دو مدل قبل، دارای دوربین دوم نمی‌باشد.

فرکانس پردازنده این مدل نیز ۸۳۲ مگاهرتز است و گزینه‌های مرتبط با حافظه آن نیز هیچ تغییری نسبت به Wave M نداشته است.

در این مدل نیز به مانند دو مدل قبلی از بلوتوث نسخه ۳.۰ و فناوری Wi-Fi Direct استفاده شده است.

نمایش رسمی و زمان حضور این سه مدل در بازارهای جهانی به نمایشگاه IFA در برلین آلمان موکول شده است.
کد مطلب: 19823
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام